Meerdere harde schijven geplaatst in Pc. - Vraag..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jolanda8187

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2012
Beste Lezers,

Ik heb sinds 2 maanden 3 harde schijven in mijn pc zitten, Ze werken alle 3 prima.
Maar mijn vraag is, Vlak na het op starten van pc blijft hij hangen op dit scherm:
Bios Scherm Hppc -Bewerkt.jpg

Ik heb van alles geprobeert en er anders in geplucht maar ut wil niet,
Boven staande schijf start niet eerder op voor dat ik op F2 heb gedrukt, Ik denk dat ik iets fout heb staan in de Bios. Maar wat.. haha.
Ik heb van elk blad een foto gemaakt in de Bios Pc zelf is een Hp Pavilion A760.nl
Bios versie:
Bios versie.jpg

Ik ben nieuw op deze site ik weet niet hoeveel foto's per bericht is toegestaan.
Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb uitgelegt, Zoniet Vraag me wat u wil weten ;-)

Alvast Bedankt! Groetjes Jolanda

Laatst bewerkt:
Lijkt erop dat je Floppy-Drive ( A: ) een misconfiguratie heeft. Controleer kabels, & controleer of die in de BIOS goed staat (grootte), & of die in de Boot Sequence goed staat, of anders uit schakelen.

IDE-volgorde behoord te werken, ikzelf jumper altijd alle apparaten Master-Slave, dus nooit Cable Select, waarbij ik het snelste apparaat vooraan zet, ook aan de Kabel-Connector (Uiteinde = Master, Middelste = Slave). In jouw geval dus IDE1-Apparaat 0 (DvD) omwisselen met IDE1-Apparaat 1 (HD).
Daarna even opnieuw saven in de BIOS.

Overigens stellen de meeste fabrikanten nog steeds dat het niet ideaal is om een CD/DvD-speler op dezelfde IDE met een HD te zetten.
Ik heb je model Pavilion verder nog niet nagekeken bij HP.

TheKnight, Bedankt voor de snelle reactie!
Het klopt dat de Floppy-Drive niet werkt, die is niet aangesloten, Logies klinkt dat hij dan uitgeschakeld moet worden dat heb ik dus nog niet gedaan.
nogmaals bedankt voor de duidelijke uitleg.
U hoord of het is gelukt.

Ja! Tis gelukt!!
Ik zag nog wat over het hoofd met het uitschakelen van de Floppy-Drive.

TheKnight Bedankt helemaal super. (Y) :-D

Groetjes Jolanda

:thumb:
Lijkt erop dat je Floppy-Drive ( A: ) een misconfiguratie heeft. Controleer kabels, & controleer of die in de BIOS goed staat (grootte), & of die in de Boot Sequence goed staat, of anders uit schakelen.

IDE-volgorde behoord te werken, ikzelf jumper altijd alle apparaten Master-Slave, dus nooit Cable Select, waarbij ik het snelste apparaat vooraan zet, ook aan de Kabel-Connector (Uiteinde = Master, Middelste = Slave). In jouw geval dus IDE1-Apparaat 0 (DvD) omwisselen met IDE1-Apparaat 1 (HD).
Daarna even opnieuw saven in de BIOS.

Overigens stellen de meeste fabrikanten nog steeds dat het niet ideaal is om een CD/DvD-speler op dezelfde IDE met een HD te zetten.
Ik heb je model Pavilion verder nog niet nagekeken bij HP.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan