meerdere image files naar dvd branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

tazmez

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2002
Berichten
52
Is het mogelijk om meerdere image (bin) files naar een dvd te branden ? en met welk programma ?
Met Nero bijvoorbeeld kun je maar 1 image selecteren.

Thanks,

Michel
 
image

Een image is een "foto" van een gegevens drager.

Die bevat dus de gegevens in de vorm van enen en nullen. Elke gegevens drager heeft een tabel, waarin hij bijhoud waar alles staat.

Je kunt er dus nooit 2 op een DVD zetten, want je DVD heeft maar een inhoudsopgave.

Wel als je het opslaat als data, maar dan heet de file dus cdmijnfoon.nrg of cdjoufoon.iso

Wel kun je meerdere ghost images op een DVD kwijt als data, omdat die wat er niet is niet bewaard. Ik dacht te weten dat dit ook voor nrg images geldt.

Eric:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Ok

Maar ze slaan het op als data en mounten dan in Daemon-tools zo te zien.

En dat bedoelde ik ook bij het bewaren als data.

Eric.
 
Ik had jouw antwoord niet gezien toen ik plaatste.
Hoe moet je de volgende dan zien?

Is this along the lines of what you want:
MagicISO: http://www.magiciso.com/

Quote:
MagicISO can also make multiple bootable CD/DVD image file. Using this function, you can combine multiple OS installation CD into one CD/DVD image file in order to install multiple OS from one CD/DVD.
 
Kende het niet

Maar dat is een heel ander verhaal.

Een bootable image maakt een CD/DVD die je kunt gebruiken om op te starten. Vergelijk het maar met een flop met io.sys en msdos.sys met daarbij nog een autoexec.bat.

Op een CD heet die Autorun.

Deze nu heeft blijkbaar een autorun die je laat kiezen in welke sector hij moet beginnen. Hij slaat de autorun info van de verschillende systeemen op in een aparte directory.

Ga er mee spelen, en zoals ik reeds eerder zei, ik leer steeds weer van jou.

Eric.
 
Laatst bewerkt:
Het bericht waar de link in stond ging ook over de vraag van topicstarter. Ik denk dus dat dat programma nog veel meer kan.
Knutselse! :D
 
Elisa zei:
Het bericht waar de link in stond ging ook over de vraag van topicstarter. Ik denk dus dat dat programma nog veel meer kan.
Knutselse! :D

Evil Elisa:evil:
 
tazmez zei:
Is het mogelijk om meerdere image (bin) files naar een dvd te branden ? en met welk programma ?
Met Nero bijvoorbeeld kun je maar 1 image selecteren.

Thanks,

Michel
Wat zit er in die images? Bestanden of een dvd-video?

James :)
 
meerdere image (bin) files naar een dvd te branden

All,

Bedankt voor alle reaktie's maar blijkt dus nogal een probleem te zijn. Dacht dat hier wel eerder tegen aangelopen zou zijn.
Het gaat trouwens om images die video bevatten.
Door dit alles heb ik ineens het idee om ze in IsoMagic te openen, de Mpeg uit te pakken en dan samen te recoderen en branden met bijv. Nero !
Gaan we nu proberen !

Nogmaals Thanks,

Michel

Zal laten weten !
 
Waarom heb ik het gevoel dat er in die images geen mpeg's zullen inzitten? :confused:
 
Ik heb ook mijn twijfels.

James007 zei:
Waarom heb ik het gevoel dat er in die images geen mpeg's zullen inzitten? :confused:

Als het images zijn van Video CD's of DVD's kun je ze ook mounten in Deamon Tools. Dat is gratis. Bij mij werkt alleen de oude versie (3,47), de nieuwe geeft een mooi blue screen (off death).

Dan kun je ze bewerken met NeroVision en dan opnieuw renderen.

Soms moet je ze (de bestanden) eerst naar schijf kopiëren voor dat het goed gaat.

Eric:thumb:
 
Ja het is even kijken wat de inhoud van die dvd is... data kap je gerust samen... maar het is vast video.

Bestanden uit een bin halen, kan je bijvoorbeeld met isobuster ( www.isobuster.com ).
Die bestanden kan je dan weer in NeroVision Express gooien en KNAL.... nieuwe dvd-compilatie:cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan