Meerdere interne ip-adressen via 1 poort naar buiten laten communiceren via webserver

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruudberger

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 feb 2016
Goedemiddag allemaal,

Ik zit met het volgende:

thuis heb ik een 4-tal ip-camera's
3 op ip-basis
192.168.0.* (statisch toegewezen ip adres door router )

1 op ip basis met rtsp protocol
192.168.0.* (statisch toegewezen door router)

ik heb 1 server ook met een statisch ip adres 192.168.0.* (toegewezen door router)

en op het werk heb ik slechts de beschikking over 2 uitgaande poorten (80 en 443) en nu wil ik graag toch mijn ip-camera's allen bekijken. Alle systemen draaien windows 10. Ik heb geprobeerd een VPN op te zetten met de thuis server zodat ik een intern ip-adres toegewezen krijg, echter werkt dit niet. Om dit sstp protocol gereserveerd is en ik blijkbaar een certificaat hiervoor nodig heb.

Nu ben ik zoekende naar het volgende:

een webserver waarbij ik via xx.xx.xx.xx/camera (waarbij de xx-en het externe thuis ip voortstelt) en vervolgens de directory camera waar een basic html/php/asp/js pagina staat de 4 camera's kan bekijken. Enige waar ik tegenaan loop is het volgende:
ik kan de verwijzingen op mijn router wel instellen dat 80 naar de server gaat en 443 naar een camera gaat, echter mis ik er dan 3. Ik ben zoekende naar een tool/mogelijkheid die mij helpt om server side een vertaling te maken naar de juiste camera zodat ik alle camera's kan bekijken vanuit het werk.

Als iemand een idee heeft let me know, want ik kom er niet aan uit.

Ik hoop op heel veel reacties =)

Gr. Rutger

Laatst bewerkt:
Eerst 1 camera werkend zien te krijgen denk ik.
Als je op de webserver in een pagina een iframe zet, kun je dan op het lan de camera zien in een browser?
<iframe src ="http://192.168.xxx.yyy/pagina.ext" width="100%" height="...."></iframe>

beste
kan je de poorten wijzigen op de cam zodat hij niet de 443 gebruikt maar één in de 5000 of 6000 omdat de cam continu via hun poort worden bekeken

beste bron
ik vermoed al de persoon op een locatie zit buiten zijn bedrijf/belgie hij niet naar zijn haar 192.168... kan benaderen

dus denk altijd dat je je internet adress zal moeten gebruiken en dan zal je mogelijks een NAT(enkel in de beter routers) of zoiets moeten hebben.
Heb je de mogelijkheid van virtualisatie dan kan je monowall gebruiken als virtuele machine (kan je ook op een computer zetten die altijd draait)
maar nu zal je elke vaste poort die je gebruikt van buiten uit moeten routeren naar je cam. op dat moment kan iemand je bekijken als je een pintje drinkt dus, let toch op. nu die vpn is geen slecht idee dus binnen komen via vpn en dan naar je cam (op dat momment neem je beter een bureau blad over via je ... denk aan hulp op afstand)let op bij win7+(8,10 is er een firewall advanced die je moet bekijken).

allee veel success ik hoor wel je uitkomst.

ik vermoed al de persoon op een locatie zit buiten zijn bedrijf/belgie hij niet naar zijn haar 192.168... kan benaderen
Ik bedoel 4 pagina's op de webserver, elke pagina met een iframe voor een cam. De webserver kan met port forwarding vanaf internet benaderd worden.

Hoi Allen,

Dank voor de reacties.

Intern:
Webserver met 4 iFrames werkt voor intern. Deze oplossing had ik ook bedacht, en dit doet het prima voor binnenshuis. Echter wil ik het buitenshuis (werklocatie) bekijken.

Bijgevoegd schematische weergave thuisnetwerk:
visio-thuis.jpg

Ik kan keurig NATTEN, echter heb ik op het werk maar de beschikking over 2 uitgaande poorten waar ik iets mee kan namelijk poort: 80 en 443, dit houd in als ik deze 2 door nat naar een willekeurige camera ik er maar 2 van de 4 zie.
Vandaar dat ik zoek naar een weboplossing, ik heb op de IP-Camera server een windows installatie (windows 10) draaien met een wamp configuratie waardoor ik keurig website's kan bouwen en tonen als amateur web ontwikkelaar gebruik ik dit ook met regelmaat.

Door het gebrek aan vrije poorten op het werk ben ik zoekende naar een oplossing om op de IP-Camera server eigenlijk een soort van web-applicatie te laten runnen zodat als ik naar http://door-de-isp-toegewezen-ipadres/camera surf dat ik dan de 4 camera's te zien krijg.
Dat is de ene smaak.

De andere is een VPN opzetten, echter krijg ik hier keer op keer foutmeldingen in dat de server niet te bereiken is. Maar op de server worden wel mijn credentials gecontroleerd en geauthenticeerd, dus dat is weer in conflict met de foutmelding. Verder zegt de VPN dat ik last heb van een gigantische latency, terwijl als ik een RTT doe ik een latency van 54ms heb.

Ik hoop dat dit e.e.a. wat inzichtelijker/duidelijker maakt.

Gr. Rutger

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan