• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

meerdere kalenders kleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spiesse

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2011
Beste, in mijn post van gisteren, kalender genaamd, heb ik een vraag gesteld rond het inkleuren van individuele kalenders. Nu zie ik dat er al veel naar gekeken is maar nog geen respons. Ik vermoed dat mijn vraagstelling geen helderheid toelaat :)

Daarmede een nieuwe poging...

In bijgevoegd bestand heb ik via bepaalde macro's al kunnen bekomen dat met de lijst uit blad 1 het volgende gedaan wordt:
1 iedere unieke werknemer uit de lijst krijgt een eigen tabblad en krijgt zijn naam als tabbladnaam
2 er wordt een kopie gemaakt van een soort kalender die moet gebruikt worden om uren in in te vullen
3 de lijst wordt automatisch verdeeld over de verschillende tabbladen (corresponderende namen krijgen hun data en uren)
4 via vert.zoeken worden bepaalde velden ingevuld op de kalenders per tabblad

nu zou ik graag jullie help willen bij punt 5, nl

5 indien een datum per tabblad voorkomt in de kalender, zou die bewuste dag het aantal uren moeten meekrijgen die in één der kolommen C,D of E staat.

Ik heb via een medeforumist hier ooit een kalender gekregen die zichzelf inkleurt afhankelijk van werkdata. Hierin wordt gewerkt met een bereik via 'namen beheren'. Ook staan op de kalender verschillende data in de dagnummers en in de maandletters... Via voorwaardelijke opmaak worden dan de overeenkomstige data gekleurd. Dit gebeurt wel op twee verschillende kalenders. (voor het gemak voeg ik deze ook toe in de post)

Dus waar ik nog over struikel is punt 5, nl het invullen van de uren op de overeenkomstige dagen... Moest dit op één of andere manier lukken dan zou ik (of een collega alleszins) énorm veel tijd sparen om andere zaken te doen :)

ik ben benieuwd of dit gaan lukken...

alvast bedankt voor de gedane moeite!!!!
spiesse

Bekijk bijlage KALENDER KLEUREN EV.xlsxBekijk bijlage test EV met macro's.xlsm

ik heb deze met de hulp van danny147 kunnen zelf oplossen. Waarvoor dank!

groeten
spiesse

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan