pascal1978
Gebruiker
- Lid geworden
- 21 jan 2009
Wie kan me helpen het script af te maken?
ik heb een script dat bijlagen in mijn mail automatisch print en markeerd als gelezen, daarnaast wordt de mail verplaatst naar een andere map.
elke mail bevat 2 bijlagen, nu moet er van de mail waar "verzenden via NF" in het onderwerp staat 1 bijlage dubbel geprint worden.
hier het script dat ik tot nu toe heb
ik weet dat er een manier is om op onderwerp te zoeken en te kiezen welke bijlage geprint moet worden ( de bijlagen zijn genummerd, dus kan een voorwaarde aangeven)
ik heb een script dat bijlagen in mijn mail automatisch print en markeerd als gelezen, daarnaast wordt de mail verplaatst naar een andere map.
elke mail bevat 2 bijlagen, nu moet er van de mail waar "verzenden via NF" in het onderwerp staat 1 bijlage dubbel geprint worden.
hier het script dat ik tot nu toe heb
Code:
Public Sub PrintAttachments()
Dim Inbox As MAPIFolder
Dim Doelmap As MAPIFolder
Dim Item As MailItem
Dim Atmt As Attachment
Dim FileName As String
Dim i As Integer
Set Inbox = GetNamespace("MAPI").GetDefaultFolder(olFolderInbox).Parent.Folders("Postvak IN").Folders("NFN").Folders("Te printen")
For Each Item In Inbox.Items
For Each Atmt In Item.Attachments
FileName = "C:\Temp1\" & Atmt.FileName
Atmt.SaveAsFile FileName
Shell """C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\acrord32.exe"" /h /p """ + FileName + """", vbHide
Next
Item.UnRead = False
Next
myloop:
For Each Item In Inbox.Items
Item.Move GetNamespace("MAPI").GetDefaultFolder(olFolderInbox).Parent.Folders("Postvak IN").Folders("NFN")
Next
If Inbox.Items.Count > 0 Then GoTo myloop
Set Inbox = Nothing
End Sub
ik weet dat er een manier is om op onderwerp te zoeken en te kiezen welke bijlage geprint moet worden ( de bijlagen zijn genummerd, dus kan een voorwaarde aangeven)