• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere keuzelijsten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anneleen90

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2012
Excelkenners

In mijn template die ik aan het maken ben om de invoer van gegevens te vergemakkelijken zit ik nu vast.

Graag had ik 3 keuzelijsten gecombineerd uit ongeveer 1800 gegevens.
Ze zijn opgedeeld in 3 kolommen.
Op basis van de keuze uit de eerste kolom zou excel automatisch de selectie moeten verkleinen uit de tweede kolom en dan eveneens hetzelfde voor de selectie uit de derde kolom.

kolom 1 = categorie
kolom 2 = segment
kolom 3 = subbrand

Zouden jullie me hierbij kunnen helpen? En liefst niet met codes want daar kan ik niets van. Een stappenplan zou praktischer zijn :)

Hartelijk bedankt!!

Hierbij een stappenplan

1. plaats een voorbeeld bestand

Niels

Dit is hoe mijn basis eruitziet aangepast op jouw voorbeeld.
Ik weet niet hoe ik dat er moet insteken met een kleine macro.

Mijn aantal gegevens is zo groot dat het bijna onmogelijk is om ze zelf met de hand te selecteren dus kan excel dit automatisch zonder dat ze dubbel in de lijst verschijnen?

Bedankt!

Bekijk bijlage Voorbeeld.xls

Macro is niet echt nodig
het voordeel is wel dat je bv de cellen leeg kan maken als je iets aanpast

nadeel van het bestandje in het voorbeeld is dat er:
-1 de afmetingen met nummers beginnen
-2 er staan spaties in
dat is namelijk niet toegestaan voor benamingen
bijgaande aangepast voorbeeldje

Bijlagen

Uw voorbeeld is helemaal wat ik nodig heb ik vind alleen niet hoe je die gegevens gegroepeerd hebt onder de benaming 'Materiaal' in de Data Validation en hoe dan automatisch de INDIRECT in de juiste kolom gaat zoeken..

Of downlaod het bestand keuze na keuze van mijn site.

TOP!!!
Dat is het dus helemaal!!! Heel hard bedankt!!
Klein detail, hoe kan ik ervoor zorgen dat blanco cellen niet worden opgenomen in de lijst?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan