• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere kolommen bij elkaar optellen aan de hand van meerdere voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erik191283

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2015
Berichten
49
Goedemiddag,

Heb al een poosje op internet gezocht en niet precies gevonden wat ik zocht, dus misschien kunnen jullie mij verder helpen....

In de bijlage zit een excelbestandje met daarin twee weken naast elkaar met per dag twee kolommen. In de eerste kolom kan een getal worden gezet, in de tweede kolom een letter, die letters zijn via gegevensvalidatie vastgesteld en betreffen V,Z en E. (Vrij, Ziek en Extra, het gaat om uren). Nu wil ik in kolom X een totaaltelling van alle uren waar een "V" achter staat. Dat kan doormiddel van Som.Als en dan per kolom zoals ik dat nu voor de eerste twee kolommen heb gedaan, maar voor mijn gevoel moet het makkelijker kunnen, maar ik weet niet hoe. Dit dient vervolgens ook voor de Z en de E te gebeuren, maar als er één lukt moet de rest ook lukken dus dat heb ik nu niet uitgewerkt.

Als het niet makkelijker kan is het op zich ook prima, we komen er op deze manier ook, maar het wordt een "eindeloze" formule aangezien er in het echte bestand 5 weken naast elkaar staan....

Ben benieuwd of jullie ideeën hebben
 

Bijlagen

  • Meerdere kolommen met voorwaarden bij elkaar optellen.xlsx
    10,5 KB · Weergaven: 22
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan