• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

meerdere kolommen in een keuzelijst

• Onderwerp starter Onderwerp starter mtb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mtb

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2005
hai,

ik probeer 3 kolommen in een keuzelijst te krijgen maar dat lukt me niet, ik kan wel alle info in een kolom zetten maar dan moet ik alles handmatig gaan uitlijnen,
en dus met spaties gaan werken naar mijn inziens, en dat kost me te veel tijd

of is er een snellere manier om alles netjes en snel uitgelijnd te krijgen

keuzelijst is gemaakt met werkbalk formulieren

zie bijlage

Bijlagen

Geplaatst door mtb
ik kan wel alle info in een kolom zetten maar dan moet ik alles handmatig gaan uitlijnen,
en dus met spaties gaan werken naar mijn inziens, en dat kost me te veel tijd

Hoe wil je het uitgelijnd zien dan?

hai,

bedankt voor je reactie

alles uitgelijnd onder elkaar dus alles in kolom A moet
onder elkaar, kolom B alles onder elkaar enz.

waar ik tegen aan loop is dat de info in kolom A, B en C natuurlijk steeds een ander aantal karakters op een regel heeft.

maar wel zo dat als het keuze menu zich openvouwd, alles netjes onder elkaar (kolom A,B en C) en naast elkaar staat (Rij 18,19 en 20) staat, m.a.w. zoals het er nu staat in de kolomen en rijen zonder dat de keuzelijst gevuld is

hoop dat het een beetje duidelijker is nu.

Michel

Maak de keuzelijst met de werkbalk werkset besturingselementen.
Plaats de keuzelijst en kies eigenschappen.
Plaats bij ColumnCount het aantal kolommen dat je wilt zien, 3 dus. (Met BoundColumn kun je eventueel aangeven vanuit welke kolom de waarde overgenomen moet worden.)
Bij ListFillRange kun je het gebied opgeven waaruit gekozen moet worden.

Jan

die bedoel ik,
bedankt probleem opgelost:thumb:

Michel

Jan,

toch nog een klein vraagje,

Nu kun iets uit de inhoud van de keuzelijst selecteren (wat trouwens logisch is) en dat blijft staan als bovenste regel in het keuzemenu, maar....... wat ik eigenlijk wil is dat je de inhoud alleen kunt bekijken (niet selecteren) en dat je die altijd terug keert bij het sluiten van het keuze menu naar de inhoud van de 'linked cell'

de linked cel moet je dus eigenlijk zien als titel van het keuze menu, en die titel (kop) moet altijd weer verschijnen als ik naar mijn volgende keuzelijst spring, ik heb nl. meerdere keuze menu's in mijn werkblad

is dat mogelijk?? ik heb het niet kunnen vinden

Michel

Laatst bewerkt:
Michel,

Als je alleen de inhoud van de Combo wilt bekijken, dan geen LinkedCell invoeren. Zie bijlage.

Bijlagen

Luc,

bedankt voor de verschillende voorbeelden die je aangedragen hebt, het is weer voor elkaar

:thumb:

ps: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid heb ik je hulp aankomende week nog 1x nodig bij een projectje

:o :o :o

thanks en see you

Michel

Luc,

het werkt perfect die comboboxen,

maar nu probeer ik op mijn werkblad in de onwerp modus te komen om iets te veranderen en dat lukt me niet, weet soms wat de oorzaak is???

Michel

Michel,

Bekijk even het Sreenshot.

Bijlagen

• screenshot001.jpg
    screenshot001.jpg
    30,5 KB · Weergaven: 94
Luc,

zo heb ik het ook gedaan, precies hetzelfde

maar als ik dan op ontwerpmodus klik dan gebeurt er niets, Ja het lijkt heel even dat de ontwerpmodus bediend is/word en springt dan weer terug zoals jouw screenshot (onbediend/niet ingedrukt dus)

blad zitten geen beveiligingen op, maar het lijkt net als ik via menu optie's iets geblokkeerd heb, maar wat???

ook kan ik niet meer door links bovenin bv. A1000 te typen snel naar die cel gaan, ik weet niet of dat het een met het ander iets te maken heeft maar toch

Michel

Laatst bewerkt:
Luc

als ik het betreffende werkblad in zijn geheel naar een nieuwe map kopieer is het probleem opgelost en kan ik weer overal bij en functioneert alles weer, en dan plaats ik het weer terug in de orginele map, en is alles weer goed maar kan ik weer niet de ontwerpmodus bedienen, raar maar waar

dus via een omweg wel probleem opgelost, maar nog niet de oorzaak achterhaald

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan