• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

meerdere kolommen met filter printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerven

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2014
Ik heb een sheet gemaakt met een rooster voor de leerlingen.
Nu wil ik dit per klas en per leerling uitdraaien.
Met de filter functie kan ik dit per leerling doen. Is er een manier waarop ik dit kan doen voor alle leerlingen tegelijk?
Ik heb 1 klas van de 35 als bijlage bijgevoegd.

Op elke pagina moeten de eerste drie kolommen altijd worden afgedrukt, en vanaf kolom F per leerling enkel de cellen waarin iets staat ingevoerd.

Kan iemand mij op weg helpen? Bekijk bijlage klas 2B.xlsx

Klopt het dat je uit je voorbeeld dan dus 11 printjes wil maken? Per leerling 1 printje???

Hallo,

Fijn voor zo'n snel bericht. Het klopt inderdaad dat ik in dit voorbeeld 11 printjes wil afdrukken.

Beste Gerven,

Het is mij gelukt met een macro.

Sub Afdruk11leerlingen()
'
' Afdruk11leerlingen Macro
'

' ActiveSheet.PageSetup.PrintArea = "$B$1:$F$348"
ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1, Collate:=True, _
IgnorePrintAreas:=False
Columns("F:F").Select
Selection.EntireColumn.Hidden = True
ActiveSheet.PageSetup.PrintArea = "$B$1:$G$348"
Columns("G:G").Select
Columns("H:H").Select
ActiveSheet.PageSetup.PrintArea = "$B$1:$H$348"
ActiveSheet.PageSetup.PrintArea = "$B$1:$I$348"
Columns("I:I").Select
ActiveSheet.PageSetup.PrintArea = "$B$1:$J$348"
Columns("J:J").Select
ActiveSheet.PageSetup.PrintArea = "$B$1:$K$348"
Columns("K:K").Select
ActiveSheet.PageSetup.PrintArea = "$B$1:$L$348"
Columns("L:L").Select
ActiveSheet.PageSetup.PrintArea = "$B$1:$M$348"
Columns("M:M").Select
ActiveSheet.PageSetup.PrintArea = "$B$1:$N$348"
Columns("N:N").Select
ActiveSheet.PageSetup.PrintArea = "$B$1:$O$348"
Columns("O:O").Select
ActiveSheet.PageSetup.PrintArea = "$B$1:$P$348"
Columns("E:P").Select
Range("P1").Activate
Selection.EntireColumn.Hidden = False
Range("B1:F348").Select
ActiveSheet.PageSetup.PrintArea = "$B$1:$F$348"
End Sub

Zie bestand : Bekijk bijlage klas 2B.xlsm

:thumb:

Groetjes,

Giel

Laatst bewerkt:
Dank je wel voor deze oplossing. Enkel als ik het bestand open en druk op de printknop krijg ik de melding compileerfout. Kun je me uitleggen wat dit inhoud?

Op elke pagina moeten de eerste drie kolommen altijd worden afgedrukt, en vanaf kolom F per leerling enkel de cellen waarin iets staat ingevoerd.

Hoe zie je dit voor je? Per leerling ± 7 a4-tjes waar nagenoeg niets opstaat behalve een kalender? Worden ouders vrolijk van die meerdere kinderen op school hebben zitten.

Wat betekenen alle kleurtje en vakjes? Is de herfstvakantie maar één dag? Of zijn de vakanties grijs? En de activiteitenweek duurt één dag of alleen specifiek voor klas2B en gaan ze één dag naar Londen. Ook de weeknummers zijn niet consequent ingevuld. Op maandagen wordt verwezen naar een extern bestand de WO/DO staan er "hard" in en de overige dagen zijn niet ingevuld? En week 53 heeft maar 2 dagen?

Het automatisch printen van meerdere tabbladen en voor de leerlingen afzonderlijk is niet zo heel ingewikkeld om te maken. Maar dan moet je basisbestand wel eerst goed zijn.

Compileerfout kan van alles zijn. Welke excel versie heb je? Heb je VBA aanstaan? En heb je de macro's ingeschakeld?

Groetjes,

Giel

Hij kan het opgegeven argument niet vinden geeft het aan.

Hoe zie je dit voor je? Per leerling ± 7 a4-tjes waar nagenoeg niets opstaat behalve een kalender? Worden ouders vrolijk van die meerdere kinderen op school hebben zitten.

Wat betekenen alle kleurtje en vakjes? Is de herfstvakantie maar één dag? Of zijn de vakanties grijs? En de activiteitenweek duurt één dag of alleen specifiek voor klas2B en gaan ze één dag naar Londen. Ook de weeknummers zijn niet consequent ingevuld. Op maandagen wordt verwezen naar een extern bestand de WO/DO staan er "hard" in en de overige dagen zijn niet ingevuld? En week 53 heeft maar 2 dagen?

Het automatisch printen van meerdere tabbladen en voor de leerlingen afzonderlijk is niet zo heel ingewikkeld om te maken. Maar dan moet je basisbestand wel eerst goed zijn.

Dit betreft een klein bestand om te kijken of dat dit lukt of niet. Ik zou dit nadien graag uitbreiden.

Je kan misschien ook even inhoudelijk reageren op de gestelde vragen. Als dit al een klein bestandje is die op mijn aardigst gezegd al niet al te best in in elkaar steekt. Hoe dan verder met een groter bestand?

De gekleurde vakjes (geel) zijn dagen dat er speciale evenementen zijn. De grijze vakjes geven aan dat er vakantie of roostervrije dagen zijn.

Het aantal dagen dat geselecteerd zijn heeft te maken met de dagen waarop de leerlingen les hebben. De andere dagen van de week hebben ze geen praktijklessen.
Naaste de dagen dat ze als assistent worden ingepland, komen er ook nog interne stage bij voor de receptie, aula en winkel.
Ik wil de leerlingen een lijst geven met de dagen en data waarop ze deze stages dienen uit te voeren.

Hiermee moet je een eind kunnen komen:

Code:
Sub M_snb()
    For j =4 To Cells(8, 1).CurrentRegion.Columns.Count
      Sheet1.PageSetup.PrintArea = "A1:C348," & Cells(1, j).Resize(348).Address
      Sheet1.PrintOut
    Next
End Sub

@Chiellightning

Alle code die met een macrorecorder is opgenomen moet eerst grondig gewied worden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan