Meerdere kruistabellen op één rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

FrankinZwolle

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2014
Ik heb een Access gekoppeld in Excel. Hier kan ik op basis van een tabel meerdere kruistabellen maken. En deze verschillende kruistabellen staan op één Excel sheet.

Voor de gebruiksvriendelijkheid wil ik in het Access programma een rapport maken waarop beide kruistabellen staan. Het lukt mij wel om een rapport te maken op basis van één kruistabel maar niet om daarbij ook de tweede kruistabel toe te voegen.

Wie o wie heeft hier een oplossing voor?

waarschijnlijk zal je alle kruistabellen in aparte rapporten moeten maken en dan een rapport met allemaal subrapporten erin moeten maken.

Laat het woord 'waarschijnlijk' maar weg :).
Een kruistabel heeft één indeling, en op basis van die kruistabel kun je dus ook één rapport maken. In dit geval zou ik dus ook 2 rapporten maken; voor elke kruistabel één. En die op een (leeg) hoofdrapport neerzetten. Tenzij je bereid bent om het hele rapport in VBA te maken, dat kan natuurlijk ook. Hangt er vanaf hoeveel tijd je hebt. Maar als je tegen je baas zegt dat je de klus ofwel in 2 minuten kan doen (met de subrapporten) of 2 weken (met programmeren), dan vermoed ik wel wat het antwoord zal zijn :D.

Allebei bedankt voor dit duidelijke antwoord.
Al ben ik mijn eigen baas in deze (vrijwilligerswerk) ga ik toch maar voor de 2 minuten optie.
Weer een vraag beantwoord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan