• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere lijngrafieken met zelfde x-as verdeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

thepolarbear

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 apr 2016
Hallo iedereen,

Ik heb me aangemeld op dit forum omdat er iets is in excel dat me maar absoluut niet lukt !! Ik heb 3 tabellen, met een rij debieten (Q) en opvoerhoogtes (H). Ik moet deze drie tabellen in 1 grafiek zetten. Met Q op de x-as en H op de y-as. De getallen in de tabellen vormen koppels dit een punt voorstellen in de grafiek, is logisch. Maar het probleem is ik krijg de drie lijnen niet op dezelfde schaal !! Als "LIJN GRAFIEK 3" goed staat, komt de grafiek "LIJN GRAFIEK 1" en "LIJN GRAFIEK 2" niet juist te staan. Wat bedoel ik met niet juist staan? Hiermee bedoel ik: Als ik dan kijk op het laatste (meest rechtse) punt van "LIJN GRAFIEK 1" zou dit moeten overeen komen met een y-waarde van 15,6, dit klopt, en een x-waarde van 13. Maar dit KLOPT NIET !! Hoe in godsnaam zet ik dit juist?? Ik hoop dat iemand me kan helpen hiermee ! Want ik moet nog drie van zo'n grafieken maken.
Alvast hartelijk bedankt !!

Bekijk bijlage Grafiek.zipBekijk bijlage Grafiek.zip

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan