• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere lijsten te gelijk valideren

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimix69

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2011
Hallo,

Wie kan mij helpen. Ik ben volgens mij op de goede weg maar het lukt me nog niet. Ik heb een onderzoeks formulier gemaat met daar in product tabellen. ik heb een tabel met hoofd groepen. Als een van de hoofd groepen gekozen wordt moet in de cel er naast de sub verder gevalideerd kunnen worden in producten. Hoofd groepen zijn bij voorbeeld Koffie, Thee en Suiker. Sub groepen Groene thee, Zwarte Thee, Witte Thee. Ik heb de van de hoofd groep en sub groepen gedefinierd. Alles moet op een werkblad komen te staan. Ik heb het onderzoeks formulier zo gemaakt dat ik alle pruduct tabellen naast het onderzoeks formulier heb staan zodat ik de kolommen dicht kan schuiven.

Wie kan mij helpen?

Als je hoofdgroep-validatielijst in cel A1 staat, kun je de volgende validatielijst bij bron invullen: =INDIRECT(A1)

Meerdere lijsten valideren

Hmmmmmmmmm werkt niet. Heb ergens een voorbeeld gezien dat werkt zoals ik bedoelde maar krijg het niet goed over gezet naar mijn excel. In de formule zit een fout.
=VERSCHUIVING(Voorschrift 1!$BC$83;1;VERGELIJKEN(Voorschrift 1!$D$93;Voorschrift 1!$BC$83:$BO$831;0)-1;4;1

Wat nu

Nu met voorbeeld. In de gele cel kan ik kiezen welk hulpmiddel in de rode cel wil ik dan kunnen kiezen uit welk type hulpmiddelen.

Bijlagen

wimix69,

Hier is je file terug met 2 werkende stukjes.
De lijst Hulpmiddelen heb ik er 2 bij gezet en die werken.
De namen die je aan de verschillende onderdelen heb gegeven, moeten wel overeen komen met de lijst Hulpmiddelen.

Nu nog de file alleen met een kleine Macro er in verwerkt.
Deze macro zorgt ervoor dat als je in het gele vak wat anders selecteer, dat dan het rode vak leeg is.

Bijlagen

Laatst bewerkt:

Jammer de oplosing werkt bij mij niet. Het liefst heb ik ook een oplossing zonder macro's omdat ik niet zeker weet wat deze doen in OpenOffice. Waarin het excel blad wordt gebruikt. Ik heb er nog een voorbeeld bij gedaan van iemand anders wat ik ergens gevonden heb. bij dit voorbeeld staan ook prijzen bij maar dat is niet nodig(Vraag_Lijst_Omschrijving). Nu wil ik dus dat de test het zelfde werkt als de Vraag_Lijst_Omschrijving maar dan alles op een blad.

Iedereen alvast bedankt voor de moeite.

Bijlagen

wimix69,

Je werkt met Open Office.
Kan dat programma wel met een Excel file overweg?
De file met .xlsx staat geen macro in en die doet het ook niet bij je?

Moet dit er echt staan?
Beeldschermloep 220318000000
Als je dit gebruikt werkt het wel.
Beeldschermloep

Laatst bewerkt:
Ik heb vlug de topic doorgelezen en het is me niet duidelijk welke uitkomst er moet komen .
Ik heb een validatie gedaan van de range C2:Q16 via Ctrl Shift F3 en daarna keuzecel in A1 en INDIRECT in A2 .

Bijlagen

Ja bedankt Trucker. Dit is wat ik bedoel. Maar lukt me nog niet om het bij mij te werkend te krijgen. Moet denk ik nog NAMEN MAKEN VAN SELECTIE ik krijg alleen niet het veld tezien wat jij afbeeld

Selecteer de range die je wil benoemen ( valideren ) druk dan Ctrl Shift F3 ( de drie knoppen ) tegelijkertijd in .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan