• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere linkedcells

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronvoorhorst

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2008
Hallo allen,

Ik heb een vraag?

Ik heb een keuzelijst gemaakt met een invoervak en deze gelinkd aan cel H1.
Nu wil ik graag dat de naam die ik heb ingevoerd in de keuzelijst blijft staan in H1 en als ik wat opnieuw typ in het invoervak dat dan de Linkedcell H2 wordt zodat je een lijst krijgt met verschillende namen onder elkaar?

Kan iemand mij uitleggen of dit mogelijk is en zo ja hoe dit dan moet?

Alvst bedankt

Groeten Ron

In bijgevoegd bestand zit een dropdownmenu met enkele steden (A-kolom)
Zodra je een keuze heb gemaakt wordt de gekozen stad aan de H-kolom toegevoegd in de eerstvolgende lege cel.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Hallo Roncancio,

Ten eerste bedankt voor je snelle reactie. Dit is precies wat ik bedoel, maar nu zit ik met een ander probleempje. Ik heb jouw file iets aangepast en er Amstelveen bijgezet. Nu komt er eerst amsterdam te staan en daarna amstelveen als je doortypt. (terwijl ik alleen amstelveen zou willen hebben). Is dit misschien op te lossen door op "enter" te drukken als de juiste plaats in de dropbox staat?

Groeten Ron

Bijlagen

Bedoel je het als volgt:
Ik heb bijgevoegd bestand aangepast zodat er uitsluitend uit de lijst een keuze kan worden gemaakt en er dus geen onnodige waardes worden toegevoegd aan de H-kolom kolom.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Zo bedoel ik het niet precies. Het is de bedoeling dat het ingetypt word, aangezien de keuzelijst uit bijna 200 namen bestaat werkt typen beter. Maar is het niet mogelijk zoals ik hiervoor heb aangegeven. Dat je een naam in kan typen en op het moment dat ik op "enter" drukt dat dan de linkedcell wordt ingevuld. (Zo komt er volgens mij ook geen foutieve naam te staan als je een verkeerde letter of naam intikt).

Groeten Ron

Laatst bewerkt:
Zo bedoel ik het niet precies. Het is de bedoeling dat het ingetypt word, aangezien de keuzelijst uit bijna 200 namen bestaat werkt typen beter. Maar is het niet mogelijk zoals ik hiervoor heb aangegeven. Dat je een naam in kan typen en op het moment dat ik op "enter" drukt dat dan de linkedcell wordt ingevuld. (Zo komt er volgens mij ook geen foutieve naam te staan als je een verkeerde letter of naam intikt).

Groeten Ron

Ik heb het bestand aangepast zodat bij het klikken op Enter de naam van de gevonden stad in de H-kolom verschijnt.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Hallo Roncancio,

Hartelijk dank voor je snelle reacties en medewerking. Dit is precies wat ik bedoel..

Groeten Ron

Het werkt bij nader inzien toch nog niet helemaal naar behoren... Als ik nu een enter geef buiten het invoervak dan komt er alsnog een naam te staan in de H-kolom. Dit is alleen de bedoeling als je in het invoervak aan het typen bent. Hopelijk is dit makkelijk op te lossen.

Groeten Ron

Het werkt bij nader inzien toch nog niet helemaal naar behoren... Als ik nu een enter geef buiten het invoervak dan komt er alsnog een naam te staan in de H-kolom. Dit is alleen de bedoeling als je in het invoervak aan het typen bent. Hopelijk is dit makkelijk op te lossen.

Groeten Ron

Klopt. Daar kwam ik ook achter.
Als het goed is, is dat probleem nu opgelost.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan