• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

meerdere locaties met 1 code comprimeren tot 1 antwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

studenteforlife

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2017
Berichten
5
Beste lezer,
Ik kan nergens het antwoord vinden op het volgende:

Ik heb een excel sheet met in kolom A de code (bijv. 201452) voor een instelling op locatie x. In kolom C staat of de instelling aan een bepaalde eis voldoet met 0 (=nee) en 1 (=ja)
Omdat de instellingen meerdere locaties hebben (kolom B), staan er voor 1 instelling meerdere rijen. De code (bijv. 201452) is voor die verschillende locaties gelijk, zolang het onder dezelfde instelling valt.
Nu kan het zo zijn dat 1 locatie wel aan de eisen voldoet en de 3 andere locaties niet. Ik wil dan alle instellingen met dezelfde code samenvatten met één getal, namelijk de gehele instelling voldoet niet aan de eisen, dus een 0. Weet iemand hier een formule voor? Ik heb namelijk een lange lijst met instellingen.

Alvast bedankt!!

Groeten.
 
Laatst bewerkt:
En je document?
 
Bedankt voor de snelle reactie!

Ik heb een korte versie gemaakt en bij dit bericht geupload.

Groeten
 

Bijlagen

  • voldoet instelling aan eis.xlsx
    9,1 KB · Weergaven: 26
In D2

PHP:
=N(SUMIF($A$2:$A$26;A2;$C$2:$C$26)=COUNTIF($A$2:$A$26;A2))
 
Bedankt voor je reactie Gijsbert1.
Nu worden alle locaties een 1 (=ja) als er in ieder geval bij 1 locatie 1 (=ja) voorkomt. Ik wil het precies anderom: dus als er binnen een instelling op een locatie 0 (=nee) staat, wil ik alle locaties van die instelling naar 0 (=nee) krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Verander de formule dan in:
Code:
=ALS(AANTAL.ALS(A:A;A2)-AANTALLEN.ALS(A:A;A2;C:C;1)<>0;0;1)
De methode van snb werkt ook prima trouwens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan