Ik moet een klassement opstellen, deze wordt gebasseerd op drie velden uit mijn tabel members: punten_aantal (het totaal aantal punten van de persoon), dagzege_aantal (aantal malen dat iemand eerste werd van een dag), dagzege_hoogst (het hoogste totaal punten dat iemand ooit haalde op een dag).
In eerste instantie wordt het klassement bepaalt op het aantal punten, als er hierdoor een gelijkspel is dan wordt er gekeken nar wie de meeste dagzeges had als zelfs dat gelijk is dan wordt er gekeken naar wie de hoogste dagzege had.
Ik dacht dat even simpel op te lossen met de volgende query:
In eerste instantie leek deze te werken, maar nu niet... Hij doet het niet zo dat ie eerst kijkt naar punten_totaal en dan verder maar op een andere manier (weet nog niet precies hoe.)
Moet ik dit oplossen (iemand suggesties?) of kan het ook door de query aan te passen?
Met vriendelijke groet,
Niels
In eerste instantie wordt het klassement bepaalt op het aantal punten, als er hierdoor een gelijkspel is dan wordt er gekeken nar wie de meeste dagzeges had als zelfs dat gelijk is dan wordt er gekeken naar wie de hoogste dagzege had.
Ik dacht dat even simpel op te lossen met de volgende query:
Code:
$select_members_query = "SELECT * FROM members ORDER BY `punten_totaal`, `dagzege_aantal`, `dagzege_hoogst` DESC";
Moet ik dit oplossen (iemand suggesties?) of kan het ook door de query aan te passen?
Met vriendelijke groet,
Niels