Meerdere MDS en MDF files tegelijk branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elran

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2007
Ik heb 4 mds en mdf files van allen een kleine 800 mb die normaal voor een cd zijn.
Echter heb je dan 4 cd's liggen na het branden.

Is het daarom ook mogelijk om deze 4 mds en mdf files op 1 dvd te branden en dan wel op zo'n manier dat de dvd gewoon direct afspeelt en je het spel op de normale manier kan installeren en dus niet de mds en mdf files moet mounten.

Alvast bedankt!

Een MDF is juist om ervoor te zorgen dat je een exacte 1 op 1 kopie krijgt. Je kunt dus niet 4 MDF bestanden op 1 DVD branden en zo aan de slag.

Je kunt proberen om de MFD bestand te mounten en dat de inhoud van de CD in een map (bijvoorbeeld CD1) kopieeren. Dit herhaal je voor de overige 3 cd's en die plaatje dan dan in een map met de naam CD2 CD3 CD4. De naam mag je zelf bedenken.

Deze mappen brand je op een DVD en nu zou je moeten testen of het programa/spel nog wil werken. Sommige spellen leveren geen problemen op maar andere spellen die verwachten dat de data in de root van de cd/dvd staat en niet in een mapje.

Als het 1 spel is die bestaat uit 4 cd's dan heb je kans dat tijdens de installatie je problemen krijgt door hetzelfde probleem omdat hij niet verwacht dat de inhoud van de cd in een mapje staat. Bij sommige spellen kun je op dat moment dan nog aangeven waar hij het wel kan vinden en kun je dat oplossen. Volgende probleem is dat je tijdens het spelen tegen hetzelfde probleem aanloopt.

Het is een kwestie van proberen of dit werkt.

Middels een Autorun.inf zou je dan nog iets kunnen opstarten als je de DVD in de speler doet of met een programma een menu maken voor de DVD daar zijn diverse tools voor.

Bedankt voor je uitleg mikeo!
Ik neem aan dat het ook niet helpt als ik 2 iso bestanden op 1 dvd brand?

Nee je blijft met hetzelfde probleem zitten. Het is een kwestie van proberen of het lukt.

Oke, nog even een andere vraag.
Ik brand dvd's altijd met ImgBurn, en dan de verify optie ook aan.
Echter wilde ik net voor het eerst een cd proberen te branden, het branden ging goed maar de bij verify optie (heb ik altijd aan) kreeg ik bijna constant de melding ''Miscompare''. Is het branden dan per definitie mislukt of heb ik nog kans dat de cd het doet?

p.s: Ik brand het spel voor iemand anders, maar heb hem zelf al geinstalleerd door hem te mounten, daarom kan ik het eigenlijk niet zo makkelijk testen.

Oke maar het vreemde vind ik dat als ik de image op dvd brand deze wel gewoon geverifieerd kan worden zonder fouten.
Terwijl ik hetzelfde merk heb voor cd's en dvd's (Ritek).

Dan zou je misschien eens een andere tool voor branden moeten proberen om na te gaan of die ook fouten geeft.

Media als CD/DVD kunnen ondanks hetzelfde merk nog wel eens verschillen qua kwaliteit en er zullenl altijd wel dit soort problemen blijven.

Je kunt helaas niet alles verklaren in computerland.

Ik ben erachter gekomen dat ik met andere programma's (ImgBurn, Nero Image, Nero 1 op 1, Alcohol 120, DeepBurner, BlindWrite) hetzelfde probleem heb.
Maar na een tijdje verschillende images geprobeerd te hebben merk ik dat ik het probleem van niet kunnen verifieren alleen heb bij bestanden die ik nog op mijn oude pc had staan (en via extrerne hd bewaard zijn gebleven).

Iemand een oplossing om deze files te herstellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan