• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere mensen die binnen 1 file werken

• Onderwerp starter Onderwerp starter HBot
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HBot

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2006
Geachte forum,

Is het mogelijk;
Als ik een file hebt aangemaakt waarin meerdere mensen moeten kunnen werken,
Informatie opzoeken of evt. informatie toevoegen.
Nu gebeurd het wel eens dat meerdere mensen tegelijktijdig iets willen uitvoeren.
Je krijgt wel de melding met opties "read only of notify" zodat je kunt zien dat andere bezig zijn.
Read only is niet direct het probleem,
Maar als je iets wilt wijzigen en deze opslaat onder een nieuwe versie is niet duidelijk dat diegene die de file al open had staan en deze onder de huidige versie zal oplsaan, er informatie verloren kan gaan.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is??

Botje

Hoi,

Daar is in Excel maar één oplossing voor.
Degene die de werkmap niet als eerste opent, krijgt de melding 'read only' en weet dan dus dat wijzigen van het origineel niet mogelijk is.
Da's dus de discipline.

Je kunt een Excel-bestand wel delen, zodat je tegelijk met meerdere mensen in het ebstand kunt werken. Kies hiervoor Extra --> Werkmap delen --> Gelijktijdige bewerking aanvinken.

Je kunt nu met meerdere mensen tegelijk in het bestand werken, maar je ziet de wijzigingen van de anderen pas nadat zowel zij als jij het bestand hebt opgeslagen. Daarbij wordt je overigens wel gewaarschuuwd als 2 cellen door 2 verschillende gebruikers tegelijk gemuteerd zijn.

't Vereist discipline. Voordat je een nieuw record invult, eerst opslaan. Nadat het record is ingevuld, weer opslaan. 't Moet even tusen de oren gaan zitten maar werkt wel. Wij werken al een jaar of vier dagelijks met 3-4 collega's in één registratiebestand. Gaat eigenlijk altijd goed, maar maak wel dagelijks een backup.

Beste gert,

Deel je dan alleen dat bestand of gelijk alle bestanden die op de computer staan? En werken dan de macro's nog wel? Ik zit zelf ook met dit probleem.

Gr Wim

alleen het bestand waarbij je dit aanvinkt.

Macro's blijven gewoon werken, anderen moeten natuurlijk wel de beveiligingsinstellingen goed zetten om macro's toe te staan.

alleen het bestand waarbij je dit aanvinkt.

Macro's blijven gewoon werken, anderen moeten natuurlijk wel de beveiligingsinstellingen goed zetten om macro's toe te staan.

Is het dan ook mogelijk om via een macro knopje de nieuwste data van het orginele bestand op te halen?

wil je een bestand als alternatief (origineel) houden dan?

als je deze optie gebruikt worden de wijzigingen van alle gebruikers in hetzelfde bestand opgeslagen, dus bijwerken is er niet bij... alles blijft in deze map staan en wordt opgeslagen wanneer een gebruiker opslaat.

of snap ik je verkeerd?

Martin

Nou mischien snap ik het niet. Aan het bestand wordt data toegevoegd middels een macro en aan het eind van de macro sorteerd hij ook nog opnieuw. Als dan later een andere gebruiker data wijzigd wordt dan wel de juiste cel gewijzigd want bij hem is de data dan anders. Of terwijl wat bij gebruiker 2 in cel A1 staat kan door sorteren in het hoofdbestand wel op A5 gekomen zijn. Of is dat allemaal goed geregeld bij exel?

Gr Wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan