Meerdere monitoren detecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronws

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2010
Berichten
30
Ik heb een nieuwe acer aspire M3450 met Nvidia GT620 kaart en 2 monitoren Windows 7 Home premium
Toen ik hem vorige week "installeerde" startte hij keurig op met beide monitoren, Links als hoofdmonitor via DVI en rechts via VGA.
Echter als ik nu de pc opstart gaat eerst wel de linker monitor aan maar die gaat dan op zwart en dan werkt de rechtse monitor als "hoofd" monitor, de linker blijft dan op zwart!
Als ik via configuratie scherm naar schermresolutie ga geeft hij maar 1 beeldscherm weer Als ik dan op "detecteren" druk vind hij wel de linkse monitor en deze gaat dan ook aan en wordt dit de hoofdmonitor en werkt het perfect...
Is hier een oplossing voor, of moet ik nog iets extra's installeren?
Alvast bedankt
mvg Ronny
 
Laatst bewerkt:
De aansluitingen omdraaien is mogelijk?
Miss pakt hij die vga default als eerste bij booten.
 
Ik denk niet dat dat helpt, dan zou nu de rechter monitor als eerste op moeten starten want die zit via VGA Beide monitoren staan gewoon aan als ik opstart, hij detecteerd op één of andere manier beide monitoren volgens mij niet
 
Hehe, dat de monitoren zelf opstarten is wel duidelijk maar hij pakt toch die aan de vga zit toch als hoofdmonitor?
Wat als je die als hoofdmonitor zo laat en die aan de dvi is ingesteld als 2e en je reboot, wat gebeurt er dan?
 
Tijdens het opstarten zie ik ook het windows logo eerst op de "DVI" monitor.....
Maar ik begreep je ff verkeerd denk ik maar ik zal eens bij de schermresolutie de "VGA" monitor als hoofdmonitor instellen Dan zou het dus eventueel wel gewoon moeten werken Althans dan zouden beide monitoren gewoon moeten opstarten en beeld geven en dan hoef ik alleen de monitoren omdraaien....
Ga ik morgen ff proberen want ik ben nu niet op de lokatie waar de pc staat
 
Nou even geprobeerd maar zie geen verschil Opstart logo komt eerst nog op de linker monitor, deze gaat dan op zwart (power saving mode, of zoiets geeft de monitor aan) en dan werkt het weer met 1 monitor en die op VGA zit Als ik bij beeldresolutie kijk heeft hij maar weer 1 monitor gedetecteerd.....
 
Op de monitor zelf zit een eco saving o.i.d.?

Maare, je hebt de linker nu op de VGA?
 
Ik heb al even gezocht maar de monitoren geven dat aan als ze geen signaal krijgen, dus probleem komt van pc lijkt mij Het zijn zelfde monitoren en de linkse zit op DVI en de rechtse zit op VGA Dus volgens mij moet het probleem uit videokaart ofzo komen maar ja is nieuwe pc, dus.... Zal eens in de bios moeten kijken denk ik...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan