• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere Named Ranges in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijndib

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2018
Hi Guys,

Ik ben een dynamische grafiek aan het maken door middel van een
Code:
=INDEX():INDEX(MATCH())
functie.

Ik laat de range beginnen op een datum die vrij verkiesbaar is en gebruik een Match formule om de range te laten duren tot hoever ik wil.
Er zit een voorbeeld bijgevoegd waarin te zien is hoe het werkt.
IVM het formaat heb ik wat moeten knippen maar het idee moet duidelijk zijn. Vanuit de data tabel onder de grafiek wil ik de sales weergeven in # of RNs per segment in een stacked area chart.

De
Code:
=INDEX():INDEX(MATCH())
functie. difnieer ik als een named range en die named range gebruik ik dan als data input voor mijn grafiek. Op een of andere manier accepteert Excel het niet dat ik meerdere ranges op die manier definieer en verandert Excel alle named ranges naar dezelfde definitie als de laatst aangepaste range. Dit terwijl deze constructie op andere tabbladen van het originele document wél werkt.

De enige resultaten die ik tot nu toe heb geboekt lijken helemaal nergens op dus alle hulp is welkom!

Bij voorbaat dank!

Martijn

Bijlagen

Ik snap er niets van, misschien dat de VERSCHUIVING-functie je verder brengt.

Een brei aan getallen die nogal afschrikt om op zoek te gaan naar een oplossing. De syntax INDEX():INDEX() lijkt me ook niet correct.

Dit is zo'n gevalletje van "less is more". Kleed je voorbeeld eens uit zodat er alleen relevante informatie in staat, of maak eens een korter representatief voorbeeldbestandje. Geef ook aan wat je als uitkomst verwacht en ook WAAROM.

Misschien snap ik het probleem niet, maar kun je niet gewoon een filter op je gegevens zetten?

Ik heb een lege rij ingevoegd + Invoegen-tabel, en een willekeurige filter toegepast.

Je kunt de grafiek altijd plakken als afbeelding als je een historiek wil.

Bekijk bijlage test.xlsx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan