martijndib
Gebruiker
- Lid geworden
- 9 aug 2018
Hi Guys,
Ik ben een dynamische grafiek aan het maken door middel van een
functie.
Ik laat de range beginnen op een datum die vrij verkiesbaar is en gebruik een Match formule om de range te laten duren tot hoever ik wil.
Er zit een voorbeeld bijgevoegd waarin te zien is hoe het werkt.
IVM het formaat heb ik wat moeten knippen maar het idee moet duidelijk zijn. Vanuit de data tabel onder de grafiek wil ik de sales weergeven in # of RNs per segment in een stacked area chart.
De
functie. difnieer ik als een named range en die named range gebruik ik dan als data input voor mijn grafiek. Op een of andere manier accepteert Excel het niet dat ik meerdere ranges op die manier definieer en verandert Excel alle named ranges naar dezelfde definitie als de laatst aangepaste range. Dit terwijl deze constructie op andere tabbladen van het originele document wél werkt.
De enige resultaten die ik tot nu toe heb geboekt lijken helemaal nergens op dus alle hulp is welkom!
Bij voorbaat dank!
Martijn
Ik ben een dynamische grafiek aan het maken door middel van een
Code:
=INDEX():INDEX(MATCH())
Ik laat de range beginnen op een datum die vrij verkiesbaar is en gebruik een Match formule om de range te laten duren tot hoever ik wil.
Er zit een voorbeeld bijgevoegd waarin te zien is hoe het werkt.
IVM het formaat heb ik wat moeten knippen maar het idee moet duidelijk zijn. Vanuit de data tabel onder de grafiek wil ik de sales weergeven in # of RNs per segment in een stacked area chart.
De
Code:
=INDEX():INDEX(MATCH())
De enige resultaten die ik tot nu toe heb geboekt lijken helemaal nergens op dus alle hulp is welkom!
Bij voorbaat dank!
Martijn