Meerdere On LEDs

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ecl1pse

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2003
iemand een idee hoeveel led`s ik op mijn mobo op dezelfde Power ON led aansluiting kan aansluiten?

kunnen dat er MEER dan 1 zijn?

kan het schade aan het mobo aanrichten?

Ik denk dat je met een kroonsteentje gewoon meerdere LED's op je mobo kunt aansluiten en als je n redelijke voeding hebt met genoeg watt, moet dat geen enkel probleem zijn. Als je een lage voeding hebt kun je nog niets kapot maken; de LED's zullen misschien wat minder fel gaan branden.

Elke voeding is hier geschikt voor hoor.. Een LED verbruikt nog geen 0.1W.

Maar het kan dus gewoon.. Je moet ze wel parallel schakelen, dus + van LED1 op + van LED2 op + van moederbord, hetzelfde met de -.

en, hoeveel heb je er zo parallel (kunnen) plaatsen?

Hallo

Die 10 ... 15 mA die derdelijke led's trekken , kunnen de meeste buffer ic's gemakkelijk leveren .....

Indien de meest voorkomende buffer i.c.'s gebruikt worden , dan kun je op een veilige wijze gemakkelijk een 4 tal led's aansturen ,en zelfs nog enige reserve hebben .........(voor de kenners ....deze buffer i.c.'s. sinken i.p.v. aansturen ......)

Peter

indien je er een pak meer wil, Solid State??? Iemand een schema?

Hallo

Een stroombron maken , of een buffer ic uln 2002 / 2003 gebruiken , de 2002 is de goedkoopste en eenvoudigst te leveren .......

Let wel .....het trekken naar de massa is evidenter , dan het effektief aansturen ........

Peter

p.s. :

http://wwww.ges.cz/sheet/u/uln2002.pdf

Of ....

Stroombron maken d.m.v. lm 317 ......

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan