Meerdere OS op 1 compie

Status
Niet open voor verdere reacties.

shinobi44

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2004
Berichten
34
Hi,

Ik heb het volgende probleem.
Op mijn PIII heb ik nu Win XP draaien.
Maar aangezien ik wat andere sytemen er ook op wil draaien besloot ik het programma system commander te gebruiken. Nu heb ik het volgende probleem dat ik geen win 98 kan installeren. Steeds krijg ik de melding windows 98 heeft windows software nodig of iets dergelijks? Ik maak gebruik van de opstart diskette die bij win 98 geleverd werd. Nou ben ik misschien wat roestig als het op win 98 aankomt maar die behoor ik toch gewoon te kunnen installeren op een fat32 schijf zonder dos.

Het is uiteinlijk de bedoeling dat ik ook NT er nog op ga zetten. Dan word het dus win xp, nt, 98.
Wat kan het probleem veroorzaken en hoe kan ik het beste meerdere OS draaien.

Bedankt,

SHIN
 
Het makkelijkste is om eerst Win98(se) te installeren, daarna NT en daarna WinXP.
Als het goed is krijg op deze manier vanzelf een dualboot menu tijdens het opstarten.
Dat weet ik zeker als je WinXp na Win98(se) installeerd, weet alleen niet wat NT doet.
Win98(se) wil namelijk graag op de C partitie.

Het kan wel anders, maar dan moet je erg moeilijk gaan doen.:(
 
begin er alsjeblieft niet aan! (of backup iig je bestanden;)) ik heb het ook eens gedaan.. eerst xp en daarna 98.. maar omdat win98 geen ntfs herkent, noemt hij zijn eigen partitie C:, en mijn oude C:, waar xp dus op stond, werd behoorlijk onbereikbaar :( het heeft me ook veel moeite gekost om uiteindelijk weer xp werkend te krijgen.. (heb het ongeveer 10 keer opnieuw moeten installeren)

als je xp op een fat32-schijf staat dan zal het ongetwijfeld beter gaan, maar het heeft heel erg de voorkeur om 98 eerst te installeren, dan NT en dan XP..
 
Hi,

Bedankt voor de reacties.
Als ik mijn tweede HD weer aand e praat heb gekregen ga ik het denk ik maar met ghost back ups doen.
In ieder geval bedankt voor de input :)

Shin
 
met zo'n backup zit je idd behoorlijk veilig, mocht het toch fout gaan :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan