Meerdere OSen installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ibyuvftcrtcvt

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jun 2006
Heey!

Hoe kan ik op mijn XP ook 98 erbij installeren? Ik heb al een partitie gemaakt, en een 98 cd-rom.

Bij voorbaat dank, Laura (ibyuvftcrtcvt)

De omgekeerde volgorde is handiger. Eerst 98 en dan xp installeren. Dit omdat 98 altijd de master boot record (mbr) overschijft en geen bootmanager heeft. Je kan een xp bootdisk maken om je pc in windows xp te laten booten als je toch 98 als laatste wil installeren of de windows xp cd booten en dan met deze cd de mbr herstellen (iets met fixmbr meen ik). Ook kan xosl bootloader dit voor je oplossen (google ff op xosl).
Een verder probleem is dat je waarschijnlijk je xp partitie als ntfs geformateerd of geconverteerd hebt. 98 leest geen ntfs.
Verder is het vrij makkelijk, je boot van de 98 cd en laat hem op die nieuwe (primaire, FAT32) partitie installeren.
Blijft natuurlijk de vraag waarom je zo'n brak os als 98 wil installeren, maar daarop zal je het antwoord wel weten, anders deed je het niet :P

Is om oude spellen te kunnen spelen van 98 die niet in de compatibiliteitsmodus werken van XP..

Bedankt voor de reactie, zal het eens proberen vanavond :) Al staan er wel wat moeilijke termen in, maar dat zal zichzelf wel enigzins uitwijzen? :)

U roept, wij draaien:

welke termen zijn moeilijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan