meerdere pagina's tegelijk aanpassen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

famlam

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2008
Veel bedrijven hebben grote sites, met allemaal dezelfde opmaak, footer, menu, etc... De meeste sites worden (denk ik) gemaakt in PHP, maar ook enkele in HTML (met css/js e.d.). Hoe kunnen deze bedrijven in al deze pagina's in één keer bijvoorbeeld het menu veranderen? Want het lijkt me niet dat ze alle pagina's één voor één gaan aanpassen?

Niet dat ik het zelf nodig heb, want mijn site is slechts negen pagina's groot, maar ik ben gewoon eens nieuwsgierig!

Deze website zijn gemaakt met proffesionele programmas zoals onder ander dreamweaver van adobe of web expression van microsoft. In die programmas kan je van uw eerste pagina een template maken t'is te zeggen de extentie van het bestand wordt dan vb MijnWebsite.dwt.
Wanner je nu een nieuwe pagina maakt kan je dus die template pagina gebruiken om al je paginas mee te maken en die zijn dan ook verbonden met die template.
Als je nu in die template een menuitem toevoegd dan vraagt het programma of al de paginas die gelinkt zijn naar die template of die moeten aangepast worden.
Indien je ja antwoord worden al de paginas aangepast naar het nieuwe menu. Je hoeft ze alleen maar te uploaden en klaar.
Mvg
defietser

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan