meerdere partities

Status
Niet open voor verdere reacties.

alexia

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2000
Hallo, ik heb hier een Pentium 4 1024MB met Vista.
Nu wil ik mijn enige schijfpartitie (250GB) verdelen in meerdere partities. Wanneer ik dit wil doen heb ik maar de mogelijkheid om 3,5 GB hiervoor te reserveren.
Mijn beschikbare ruimte is maar liefst 118 GB.
Hoe krijg ik een grotere partitie? Bedankt

Post eens een screendumpje van Configuratiescherm, systeembeheer, computerbeheer, opslag, schijfbeheer.

hier is het screenshot

komt ie.....

Bijlagen

• comp beheer.jpg
    comp beheer.jpg
    40,5 KB · Weergaven: 40
verdelen in meerdere partities. Wanneer ik dit wil doen heb ik maar de mogelijkheid om 3,5 GB hiervoor te reserveren.
Hoe heb je dit geprobeerd?

Ik heb trouwens een vergrootglas nodig om het scherm dat je bijvoegde te kunnen lezen...............

deze is beter

ik denk dat deze iets duidelijker is.

Bijlagen

• comp beheer.jpg
    comp beheer.jpg
    93,7 KB · Weergaven: 46
Kun je niets iets regelen zoals hieronder? (In Powerpoint geplakte screendump)

Kun je de vraag ook beantwoorden -> Hoe heb je geprobeerd een partitie toe te voegen / verkleinen?

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    83,2 KB · Weergaven: 47
Laatst bewerkt:
Maakt niet uit, ik ben alleen benieuwd hoe je het hebt geprobeerd / wat precies gedaan?

ik druk iig op rechtermuisknop en verklein de enige partitie die er is. Zoals ik al zei gaat dit niet verder dan 3,5 GB terwijl ik 118 GB over heb...

wanneer ik op de rechtermuisknop druk (op de partitie) dan kan ik het volume alleen verkleinen tot de waardes die ik hiervoor noemde.

Heb je de regel tekst eronder ook gelezen (na die rechtermuisklikactie) ?
Zie bijlage.
Ik vermoed dat wanneer je het wisselbestand op grootte 0 0 zet en tijdelijk systeemherstel uitschakelt, dat je heel andere waarden te zien krijgt. Echter, het uitschakelen van herstel, herbergt natuurlijk altijd een risico....

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    80,3 KB · Weergaven: 41
klopt, dit had ik gelezen en ook geprobeert, echter hierdoor kreeg ik verscheidene foutmeldingen en zoals je al zei brengt dit ook de nodige risico's met zich mee.
Ik snap alleen niet wanneer je 118 GB overhebt je er maar 3,5 GB kan gebruiken voor een andere partitie.

Laatst bewerkt:
Lees de waarden in mijn schermpje en houdt het volgende in het achterhoofd:

schijfgrootte totaal bruto 300 giga (netto 269 giga)
gebruikt 102 giga
ik heb dus 167 giga vrij en toch mag ik volgens dat schermpje "slechts" 76 gig gebruiken, dus tja................ ik vermoed toch dat het voornamelijk in het aantal herstelpunten zit. (Ik heb er namelijk ook nogal veel) Het wisselbestand zal 't verschil niet maken = 6 gig bij mij.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan