• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere passwords

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tonio59

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2008
Ik heb een vraag m.b.t. meerdere passwords voor een worksheet.
Het is de bedoeling dat met een vijftal passwords wordt aangelogd en met elk password andere bevoegdheden m.b.t. het invullen van een bepaald gedeelte van de worksheet kan worden gedaan.
Wie heeft enig idee?

Beste Tonio,

Dat zal met behulp van VBA moeten. In Excel kun je namelijk (Versie 2003 en eerder, versie 2007 weet ik niet) maar één wachtwoord opgeven voor het bestand, en eentje voor het activeren/zichtbaar maken van een sheet.
Als jij er verschillende voor wilt gebruiken, zul je een procedure in VBA moeten -laten- maken.

Je zult dan goed moeten nadenken of je een werkblad wilt vrijgeven per wachtwoord, of een deel van een werkblad (tabblad). Dat laatste zal namelijk niet meevallen, vraagt veel maatwerk en is lastig te onderhouden bij aanpassingen.

Maak daarom een voorbeeldbestandje en geef aan welke tabbladen er geopend moeten worden bij een bepaald wachtwoord. Op deze site zitten diverse goeie VBA'ers die je verder kunnen helpen.

Richard

Tonio59,

Bedoel je zoiets?
De code zal nog niet perfect zijn maar is een begin voor je.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Probeer deze eens uit. Wellicht kan je hier op verder bouwen.

Bijlagen

Bedankt

Iedereen die hierop gereageerd heeft, heel erg bedankt. Ik ben er enorm door geholpen.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan