meerdere pc van netwerk overnemen..?

Status
Niet open voor verdere reacties.

motown

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2003
Ik wil graag van buiten uit, over het internet, mijn pc thuis kunnen overnemen.

Ik heb hiervoor Radmin. Mijn vraag is of ik over internet ook mijn pc kan overnemen indien ik thuis achter een router zit.
Zo ja had ik graag geweten welk ipdres ik moet invullen. Als het niet met Radmin kan, had ik graag geweten met welk ander progje dit wel mogelijk is...

M.v.g.

Dennis

Moet kunnen,kwestie van de juiste poort(en) open zetten in firewall/router

ja ok zover kom ik ook wel om juiste poorten open te zetten, maar welk ipadres moet ik dan invullen in IE...? Mijn intern of extern IP-adres... van ze allbei valt wat te zeggen...

Dus als ik het goed begrijp zou ik dan in theorie niet meerdere servers in mijn netwerk kunnen opnemen zodat ik meerdere pc's van buiten uit kan overnemen.. Niet dat dat voor mijn van belang is maar ben gewoon nieuwsgierig...

Je ip adres kan je vinden via www.whatismyip.com. De poort die voor radmin moet open zetten is 4899. Voor andere computers kan je andere poorten instellen.

Laatst bewerkt:
hoi hoi

Het kan nog makkelijker...

In versie 2.2 van Radmin zit de mogelijkheid om via een host te connecten. Dit betekend in praktijk dat je je router verteld dat port 4899 naar een pc in het netwerk gaat en dat je al de andere pc's via deze pc's benaderd.

Om dit te bereiken vul je het lokale ipadres in van de pc die je wil benaderen, en het ip adres van de router bij de host.

Let op! Er wordt nu twee keer om een password gevraagd. De eerste voor de connectie naar de host en de tweede voor de connectie naar de doelpc.

Meer informatie vindt je ook op:

http://www.btsoftware.com/products/remotea.htm

Succes,
Joost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan