Meerdere personen database met zoekfunctie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

taktix

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2007
Berichten
61
Hoi allemaal,

Ik ben bezig met een Access database. Nu zit ik met een probleem wat ik nergens kan vinden. Ik wil een database maken met personen. Elk uniek persoon kan er maar 1 keer in voor komen. Wel wil ik dat er per persoon meerdere bestellingen achter diens naam kan komen. Moet ik hier dan 2 tabellen voor maken? 1 met persoonsgegevens en een ander met bestelling-gegevens? Ik heb namelijk dat er per persoon een uniek nummer wordt aangemaakt, maar hoe krijg ik dit nummer dan automatisch bij een bestelling? Uiteindelijk wordt het doel om een persoon op te zoeken en daar een bestelling bij te kunnen zetten en dit alles met een mooie layout.

Bedankt! :thumb:
 
Jouw vraag komt op zich regelmatig langs, dus met een beetje zoeken kun je wel wat voorbeeldjes hier vinden die je kunt gebruiken. Ik zal dan ook voorlopig even geen voorbeeld posten. Want in essentie is wat jij wilt de basis van elke database.
Ik denk overigens dat je meer tabellen nodig hebt, want je gaat waarschijnlijk geen lucht verkopen. Dus je hebt artikelen. En die moeten uiteraard ook in de bestelling. En dat niet alleen: artikelen die je verkoopt, komen ook niet uit de lucht vallen; die moet je bestellen. En dat doe je dan weer bij Leveranciers. Verder wil je misschien facturen kunnen leveren, dus daar heb je ook weer een tabel voor nodig! Kortom: er is nog wel wat te bedenken.

Om bij de oorspronkelijke vraag te blijven: als je dus die extra tabel met Artikelen hebt, dan zul je zien dat bestelling vaak uit meer dan één artikel bestaat. Tenzij je huizen verkoopt... (Maar dan heb je ook geen leverancier nodig ;) ) Dus, om een onbeperkt aantal artikelen te kunnen leveren, heb je een tabel BestelGegevens nodig. Deze is uiteraard gekoppeld aan de tabel Bestelling, die is gekoppeld aan de tabel Klanten. De tabel Artikelen koppel je aan de tabel Bestelgegevens, want elke regel in bestelgegevens bevat het artikelnummer, het aantal artikelen, de prijs, etc.
Hier heb je denk ik wel even genoeg aan...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan