Meerdere players op mijn homepage

Status
Niet open voor verdere reacties.

wojo00

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2002
Guus abc zei:
Muziek op een site kan heel vervelend zijn als de bezoeker daar geen controle over heeft.

Daarom kun je het best een klein spelertje op de pagina zetten.
Moeilijk is het allemaal niet. :)

De bezoeker kan nu helemaal zelf bepalen wat hij met de muziek doet.
Guus. Bron.

Als ik nou een pagina wil met meerdere van deze spelers, zeg maar een stuk of 15, kan je deze zelfde code dan gebruiken? Is er ook een code om de speler niet auto. te laten afspelen maar dat je eerst op play moet drukken?

Alvast bedankt :)

Laatst bewerkt door een moderator:
wojo00 zei:
Als ik nou een pagina wil met meerdere van deze spelers, zeg maar een stuk of 15, kan je deze zelfde code dan gebruiken? Is er ook een code om de speler niet auto. te laten afspelen maar dat je eerst op play moet drukken?
Je kunt net zoveel spelers op een pagina zetten als je wilt. 15 lijkt me wat overdreven, maar het kan wel - gewoon de code meerdere keren op de pagina gebruiken
Om automatisch starten zowel in IE als in Firefox uit te schakelen gebruik je "autostart" value="false" en autostart="0":
PHP:
<param name="autostart" value="false"> 

<embed type="application/x-mplayer2" src="muziek.mp3" name="MediaPlayer" autostart="0" height="45" width="280"></embed>
Guus.

Laatst bewerkt:
Guus abc zei:
15 lijkt me wat overdreven, maar het kan wel Guus.

Hmm ik heb nu eigenlijk al 28 lezingen op mijn lezingen pagina, en dit aantal zal blijven groeien.

Gaat dit een probleem geven, is het aan te raden om mischien meerdere pagina's te maken met bv 20 lezingen per pagina?
Door 20 spelertjes op 1 pagina wordt daardoor de pagia heel langzaam ofzo? De pagina is .php

Als ik hem door mediaplayer laat openen.. is .wmv dan beter dan mp3 i.v.m. grootte van de files of zou je hiervoor RealOne (.ram) files aanraden?

Ik heb ze nu gewoon als mp3's staan, maar sommige files zijn wel 15mb.. (sommige lezingen duren een uur) ik zit over de 1gb bandbreedte per dag. Ik denk dat door streaming en verandering van file type ik wat bandbreedte kan besparen.

Wat denk je?

Laatst bewerkt:
wojo00 zei:
Van .ram-files heb ik geen verstand.
Als het om lezingen (gesproken woord) gaat, kun je die mp3-bestanden beter in een geluidsbewerkingsprogramma eerst zo klein mogelijk maken.
Voor spraak heb je geen stereo nodig en de bitrate kan laag zijn (64 kbps of 32 kbps).
En dat zou je nog eens naar .wmv kunnen omzetten. Vraag is of dat nodig is - de meeste mensen hebben tegenwoordig wel een downloadsnelheid waarmee 64 kbps-geluid streaming binnenkomt, dus misschien is het voldoende om voor zo'n bitrate te zorgen.

Een webpagina wordt niet trager door er meerdere spelers op te zetten.
Bezoekers kunnen hem wel traag maken door bijv. 10 lezingen tegelijk te laten afspelen.
Ik zou een hoofdpagina maken met links naar elke lezing en voor elke lezing een aparte pagina gebruiken met één speler. Lijkt misschien veel werk, maar die pagina's zijn allemaal kopieën van elkaar, waarin je steeds alleen maar de paginatitel, de naam van de lezing en de link naar het mp3-bestand aan hoeft te passen.

Guus.

(Mocht je meer vragen hebben, open dan even een nieuw topic - in feite "kaap" je nu de vraag van een ander. :))

Laatst bewerkt:
Guus abc zei:
(Mocht je meer vragen hebben, open dan even een nieuw topic - in feite "kaap" je nu de vraag van een ander. :))

Ik dacht alles in 1 toppic lekker handig voor anderen, helemaal niet gedacht aan toppic kapen lol, zal zo een nieuwe toppic openen dan want ik heb nog wat. Iedergeval bedankt voor je reacties, top! :thumb:

" Gekaapte " topic opgeschoond en de vragen / reakties verplaatst naar een ' eigen' topic.
Bron-vermelding bij quote van Guus geplaatst.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan