Meerdere problemen na nieuwe installatie windows xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

rob16

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2002
Berichten
29
Ik hoop dat er op dit forum mensen zijn die mij kunnen helpen, ik zit namelijk met het volgende. Ik werk af en toe voor vrienden/kennissen etc als pc-techneutje, nu heb ik onlangs een goede vriend geholpen met het installeren van zijn windows xp (opnieuw) nadat hij de bende had leegegooid en alles netjes opnieuw ingericht wou hebben. Tijdens de installatie was het geen probleem dvd-drive aan te roepen, maar na installatie weigerde de machine van cd te booten...Buiten dat werkte alles goed, totdat hij verder ging inrichten (accounts aanmaken etc..) Toen bleek ook dat gebruiker die geen rechten als beheerder hebben niet op de 2e partitie kunnen komen, ook hebben nieuw aangemaakte mappen altijd het kenmerk 'alleen-lezen' en dit kan niet worden veranderd!

Hopelijk is het zo een beetje duidelijk en zijn er mensen die mij kunnen helpen! Als er vragen zijn hoor ik het wel.

De problemen op een rij:
1. Computer kan niet van cd opstarten (bleek voor installatie ook niet te kunnen)
2. Gebruikers die geen admin rechten hebben kunnen niet op 2e partitie (D-schijf) komen.
3. Nieuwe mappen hebben altijd het kenmerk alleen-lezen, dit kan niet veranderd worden!
 
1 is wat simpel die moet je in de bios instellen als first boot device.
2 is moerlijker je kan in save modes opstarten en dan met de rechten spelen tot,
je toegang hebt.
3 woord denk ik veroorzaakt door het zelfde (rechten)
kijk wat er gebeurd als je als administrator in log
rechten kan je ook geven als je het een beetje instel in user acounts.
 
1 is wat simpel die moet je in de bios instellen als first boot device.
2 is moerlijker je kan in save modes opstarten en dan met de rechten spelen tot,
je toegang hebt.
3 woord denk ik veroorzaakt door het zelfde (rechten)
kijk wat er gebeurd als je als administrator in log
rechten kan je ook geven als je het een beetje instel in user acounts.


Bedankt voor je snelle reactie!

1. Dit heb ik ingesteld, werkt echter nog niet.
2/3 Dit ga ik proberen, de resultaten post ik hier! bedankt voor de tip!

EDIT: Dat met die rechten, is dat nog ergens anders te wijzigen dan behalve bij configuratiescherm->gebruikersaccounts?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan