Meerdere problemen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ejb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ejb

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2004
Zal mij eerst even voorstellen, Ik ben Erwin aangenaam :)

nu het volgende, heb een paar problemen met mijn pc

ik heb rare strepen over mijn scherm en als ik spelletjes speel gaat het vaak helemaal verkeerd. Er volgt dan vaak een blauw scherm waarnaar de pc opnieuw opstart. Had zelf al door dat dit waarschijnlijk aan de videokaart ligt. Heb ook al gekeken of er stof in de pc zat maar dat was ook niet het geval.

Ik dacht laat ik windows es opnieuw opstarten, boot de cd niet automatisch dus dacht laat ik dit es in het bios opstarten. Nu lukt dit dus ook niet met del knop of andere knoppen. Er staat wel bios not installed en iets met fasttrack controler.

Voorheen heeft de pc het altijd perfect gedaan.
heb een AMD 64bit 3200+
1 gig intern geheugen
videokaart: ati radeon x800 xt platinum edition

ik zou het zeer op prijs stellen als iemand me zou kunnen helpen.

Gr Eddy

Ook het opgeven van het merk moederbord en het type daarvan, zou helpen, tot het oplossen van het probleem.

Misschien heb je de bios gereset, dan staat ten eerste, de controller op enabled, en indien je ook een onboard video kaart hebt, en die staat ook op enabled, plus een pci-e of agp kaart, dan heb je daar ook een conflict, misschien.

En bedankt, @Pasja, voor de link, zag ik me daar toch een gigantische typfout, van mij.:(

Ook het opgeven van het merk moederbord en het type daarvan, zou helpen, tot het oplossen van het probleem.

Misschien heb je de bios gereset, dan staat ten eerste, de controller op enabled, en indien je ook een onboard video kaart hebt, en die staat ook op enabled, plus een pci-e of agp kaart, dan heb je daar ook een conflict, misschien.

En bedankt, @Pasja, voor de link, zag ik me daar toch een gigantische typfout, van mij.:(
Hoi Pier
Het probleem met een onboard kaart lijkt hem steeds meer erin te zitten dat je deze niet uit kan zetten op steeds meer biosen.
Wanneer alles goed gaat is het mooi dan gooid hij zelf de onboard kaart uit en zet dan de pci/agp kaart op erin en past de aantal mb`s aan

Het zou mooi zijn als je op ieder bios alles gewoon uit en aan kan zetten zolang dit niet zo is blijven mensen maar klooien met die video kaart en conflicten nixs

alvast bedankt voor jullie reacties, heb die andere vraag even doorgelezen waar naar toe gelinkt werd. Kan nu dus nergens iets over die fasttrack controler vinden en het probleem met de videokaart zou dat ook softwarematig zijn? want heb niks aan mijn instellingen veranderd.

mijn moederbord:
Asus k8v se deluxe

Laatst bewerkt:
Nogmaals, volgens mij is de bios gereset, en dan staan daar de instellingen niet goed, loop die eens na, i.c.m. met je manual.

Volgens mij, is het met delete, del dus, om in de bios te komen, en daar de raid Promise controller opzoeken.

1 probleem opgelost
bedankt voor jullie antwoorden :thumb:

mijn videokaart laat nog steeds rare strepen zien iemand enig idee waar dat aan kan ligge?
heb alles in het bios weer std gezet.

Laatst bewerkt:
Hoe? handig voor andere gebruikers, en ben zelf ook nieuwsgierig.

Overigens kun je hem rechtsonder, als opgelost zetten.

hij is voor de helft opgelost, zoals ik in het berricht erboven al veranderd had. De strepen waren na 1x booten weg maar zijn nu onderhand weer terug.

Monitor kabel controleren, deze erin en eruit halen, kijken of er geen pinnen zijn verbogen, o.i.d., of rommel eens aan die stekker(s).

Chipsetdrivers, de Via Hyperion drivers ophalen en installeren, de laatste videodrivers installeren, het liefste, de Omega drivers voor Ati.

die omega drivers heb ik nu geinstaleerd, maar soms wil de pc nu niet opstarten. 1 op de 10x start hij op en is alles eerst normaal zonder strepen. Als ik dan een spelletje speel komen de strepen terug en zwart scherm en moet ik opnieuw opstarten en begint het van voor af aan.

Monitor kabel controleren, deze erin en eruit halen, kijken of er geen pinnen zijn verbogen, o.i.d., of rommel eens aan die stekker(s).

Chipsetdrivers, de Via Hyperion drivers ophalen en installeren, de laatste videodrivers installeren, het liefste, de Omega drivers voor Ati.

Vandaar dit antwoord.:rolleyes:
Anders dan een andere videokaart proberen, zal ik ook niet komen.

ik heb de hoop onderhand al opgegeven, zal kijken of ik ander leuk videokaartje kan vinden.
In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden. :thumb:

Hey Edy

Je moet nooit de moed opgeven daar kom je ook niet verder mee,je zou ook is kunnen proberen zonder kaart op te starten.
De onboard neemt het direct over als je die hebt en dat is meestal zo.
Nu las ik je bericht dat er stond bios not istalled????
Kijk is met F2 of del wat erin je bios staat.
Voor de rest wordt dit een erg lang verhaal,boven staat ook nog zoeken hier kan je in oudere oplossingen zoeken er is hier al zoveel opgelost dat veel van de vragen al besproken zijn veel suc6
Ik hou het hier even bij nixs

heb nu het probleem met bios opgelost. Zal es proberen zondervideokaart te starten. Ook heb ik al gezien dat iemand anders precies het zelfde problem heeft met waarschijnlijk zijn videokaart.Ik zal in ieder geval nog een paar dingen uitproberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan