• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere pulldown menu's koppelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

henri77

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2010
Beste lezers,

Ik heb een probleem:
In kolom B6 t/m B11 kan ik ventilatieroosters selecteren.
Ik wil graag in bijvoorbeeld cel C21 een variant van dit rooster kunnen selecteren. (zie: hulpblad ventilatie, kolom H).
Kolom F buiten beschouwing laten, is hier nvt.

Wanneer ik terug ga naar m'n tablad VENTILATIE en één rooster selecteer gaat het goed, dat heb ik al geleerd mbv Helpmij leden. Maar nu wil ik meerdere roosters selecteren en dat lukt mij nog niet.

En ik heb nog een klein vraagje;
Wanneer ik in cel A4 van merk verander, van DUCO naar BUVA. Wil ik graag dat de cellen B6 t/m B11 weer blanco worden.
Kan dat?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen en wil graag indien nodig nog wat toelichten.

Vr. gr. Henri!

Bijlagen

Je wil de pijlen van de validatielijst zichtbaar van meerdere cellen?

Comboboxen gebruiken i.p.v. validatie.

Je kleine vraag:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Address = "$A$4" Then
Range("B6:C11").ClearContents
End If
End Sub
In het blad 'Ventilatie' plaatsen.

Laatst bewerkt:
Hallo Harry.

Dank voor je reactie.
Ik begrijp je vraag niet vandaar dat ik nog een keer probeer duidelijk te maken wat ik wil:

In cel B6 tm B11 kan ik één of meerdere ventilatieroosters kiezen. Deze zijn gedefineerd in tabblad: hulpblad ventilatie, kolom G.
In de cellen C21 tm C23 wil ik ahw subroosters selecteren zoals staat in kolom H van hulppblad ventilatie.

Wanneer ik in cel B6 een rooster selecteer, kan ik cel C21 kiezen uit verschillende subroosters van dit type.
Wanneer ik in cel B6 én B7 roosters selecteer wil ik in cel C21 kunen kiezen uit álle subroosters van dit type.

Ik hoop dat ik e.e.a. duidelijk heb uitgelegd en dat je wilt reageren.

Vr.gr. Henri!

Hallo Harry.

Dank voor je reactie.
Wanneer ik in cel B6 én B7 roosters selecteer wil ik in cel C21 kunen kiezen uit álle subroosters van dit type.

Ik hoop dat ik e.e.a. duidelijk heb uitgelegd en dat je wilt reageren.

Vr.gr. Henri!
Hoi Henri,

Helaas moet ik je het antwoord schuldig blijven, en denk dat dit ook niet gaat.

Toch een poging :p
Let op: de gegevens op tabblad "hulpblad_ventilatie" zijn hier en daar lichtjes aangepast om consistente zoektermen te krijgen.

Bijlagen

Hallo WHER,

Wat kun jij mensen gelukkig maken (in iedergeval één)! Dit is wat ik wil.
Even voor mijn duidelijkheid:
Ik moet de lijst compleet maken toch? Je heb niet alle roosters aangepast. (hoeft ook niet hoor).

Het lijkt ingewikkeld, en zit ik met het volgende: wat als ik nieuw merk wil toevoegen. Als ik in hulpblad ventilatie, in een gele cel klik, krijg ik het al spaans benauwd als ik in de formulebalk kijk.
Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?

vr. gr. Henri!

Henri,

Kun je specifieker aanduiden (welke cellen in welke rijen/kolommen, welke lijst) waarover je het hier hebt:
Ik moet de lijst compleet maken toch? Je heb niet alle roosters aangepast. (hoeft ook niet hoor).
De formules in het gele vak zijn (helaas) niet eenvoudig, indien je merken wil toevoegen zul je deze formules waarschijnlijk ergens verder naar rechts moeten plaatsen, en de bereiken in de formules aanpassen, alsook de bereiken in de macro die de (groene) totaallijst genereert.

Hallo WHER,

Wanneer ik "DUCO" selecteer kan ik van onderstaande roosters niet de subroosters selecteren:
DUCOTOP
DUCOTWIN 50
DUCOTWIN 120

Verder heb ik een vraag of ik de rode knop ook kan verplaatsen, en is volgens mij de totaallijst niet compleet.
Wanneer ik 4, 5 of 6 ventilatieroosters selecteer kan ik maar van de eerste 3 de subroosters selecteren.

Vr.gr.Henri!

Het probleem met DUCOTOP, DUCOTWIN 50, DUCOTWIN 120 was een klein verschil in schrijfwijze tussen kolom A en kolom B.
Het probleem met de 4, 5 en 6 roosters was gewoon een vergetelheid, zou moeten opgelost zijn.
De rode knop kan je verplaatsen door er rechts op te klikken, vervolgens op de rand klikken en verslepen.

Bijlagen

Hallo WHER,

Ontzettend bedankt voor je reactie.
Moet goed komen!
Ik wil nog een stap verder gaan met dit blad.
Mag ik die vraag aan jou stellen?

Vr.gr. Henri!

Hallo WHER,

Zou je mij nog een keer willen helpen en willen kijken naar de bijlage? Ik heb nl. een fout in m'n VBA (of macro) zitten.

Bijlagen

Bij het kopiëren van de macro had je de allerlaatste lijn gemist, een macro eindigt met "End Sub"
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Address = "$A$4" Then
Range("B6:C11").ClearContents
Range("C21:C23").ClearContents
End If
[COLOR="red"]End Sub[/COLOR]

Pas dat even aan en het zou moeten werken zoals voorzien.

Hallo WHER,

Ik kom nog een foutmelding tegen.
nl. dat wanneer ik op de rode knop druk
moet ik opnieuw macro's inschakelen. Er wordt een verwijzing gemaakt naar een ander blad, en niet naar de totaallijst.

Zou je aub hier naar willen kijken?

Ik zal ihv meteen zip (rar) bestanden als bijlage meesturen ipv bladen verwijderen, levert alleen maar ellende op!

vr.gr. Henri!

Bijlagen

Henri,

Met de vele bijlagen zie ik ook door de bomen het bos niet meer. Daarom nog even een versie die bij mij werkt (.xls, ik beschik niet over Excel 2007)
Er zit 1 macro in een module en 1 macro achter tabblad "hulpblad_ventilatie"

Bijlagen

Hallo WHER,

De problemen die ik hiervoor melde zijn gelukkig opgelost.
Maar nu kom een onvolkomenheid tegen wat (vlgs mij) nog niet heeft gewerkt.
nl: wanneer ik in cel A4 "BUVA" verander naar "DUCO" krijg ik niet de waarde in cel
D25 tm D27 te zien. (de capaciteit van het rooster). Bij "BUVA" werkt het wel.

Kun je mij helpen AUB?

vr.gr. Henri!

Bijlagen

Inderdaad, als in A4 "DUCO" ingevuld is, moet de VLOOKUP formule van cel D25 tm D27 in een ander bereik zoeken, zie bijlage.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan