meerdere rapporten op basis van het kalenderbesturingselement

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koenie

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2004
Hallo kenners,

In een donateursbestand wil ik gebruik gaan maken van twee kalenderbesturingselementen (1 vanaf en 2 tot en met)om rapporten uit te draaien.

Één rapport op deze manier lukt me wel, maar mijn vraag is nu of het mogelijk is om meerdere rapporten op basis van de bijgevoegde bijlage(welke trouwens niet door mij is gemaakt).

gr.
Koen.

Bijlagen

de vraagstelling is mij niet geheel duiidelijk, kun je aangeven wat je met meerdere rapporten bedoelt.

JJ

sorry en natuurlijk

Hoi Jojam,

Sorry voor de onduidelijkheid,maar ja het was ook nacht toen ik hem stelde

Wat ik bedoel is dat je met de bijlage van het orginele bericht een rapport uit kan draaien van één tabel/query.

Wat wij nu willen is aan de hand van één formuliertje met die twee kalenders verschillende rapporten uitdraaien.

dus;
1 rapport van de donateurs
1 rapport van de nog niet betaalde donateurs.
etc.

(foutje mijner zijde zat in het woordje meerdere, moest verschillende zijn, toch)

Net wakker vanuit de nachtdienst, dus ik hoop dat ik duidelijker ben.

Gr.

Koen.

Dit moet 'em zijn

Jojam,

Volgens mij wel.

Klopt het dat je in er alleen een knop bij hebt gemaakt en deze in vba hebt gedefinieerd, of heb je nog meer zaken aan moeten passen?(behalve natuurlijk een rapport erbij maken)

zo ja, zou je me dan uit willen leggen hoe en wat je gedaan hebt.

voor nu alvast bedankt voor de "oplossing".

gr.
Koen

Ik heb inderdaad een rapport aangemaakt en hierin een andere criteria opgegeven als voorbeeld. Tevens de datum begin en eind verplaatst naar een ander veld, dit als voorbeeld.
Daarnaast heb ik een knop aangemaakt op jouw reeds ontworpen formulier en verwezen naar naar dit rapport, dit in vb.

Succes verder
JJ

Nogmaals mijn dank

Hoi Jojam,

Nogmaals mijn dank voor het meedenken.
Het volgende "probleem" is nu, volgens mij, nog het enigste;

Als je het rapport verval datum in beeld krijg zie je dat dit gebaseerd is op DeOrders.
Als ik nu dit rapport weggooi dan doet ie het dus niet.

Ik weet dat er een SQL instructie achter dit rapport zit.
Weet jij of het mogelijk is voor ieder rapport zo'n functie te maken.

gr.
Koen.

Laatst bewerkt:
Koen

Je kunt die Query in het rapport opslaan, precies zoals je zelf wilt.

dit kun je opgeven in de recordbron bij eigenschappen.

JJ

Jojam,

ga proberen er wat van te maken in het donateursbestand waar alles in moet komen.

gr.
Koen.

twee of meer criteria

Hoi Jojam,

weet jij toevallig of ik in een rapport ,op te roepen dmv het formulier, ook meerdere criteria kan koppelen.

Ik bedoel;

Ik heb een rapport "nog niet betaalde donateurs", via het formulier geef ik aan dat ik een uitdraai wil tussen b.v. 1 mei 2004 en 31 dec 2004.

Nu moet ie natuurlijk ook kunnen zien waar hij de Nee vandaan moet halen.
In een vorig bestand haalde hij de Nee uit een query waarbij het veld betaald Nee stond.

Gr.
Koen

Je kunt het veld Betaald opnemen in de query waarop het rapport is gebasseerd. Hierin kun je elke willekeurige criteria opnemen, dit in het rapport of afhankelijk van een waarde elder (bv uit je formulier).

JJ

Gelukt

Hoi JJ,

Het is een heel gedoe geweest om het "oude" dbtje om te zetten naar een nieuwe, met de voor hen gewenste aanpassingen,maar.....het is mij (met jouw hulp) gelukt.

Vandaag is voor een test bij de gebruiker afgeleverd.

bedankt voor het meedenken.

Gr.
Koen.

gebruiker tevreden

Hoi JJ,

heb net bericht gekregen van de gebruiker(s).
Ze zijn zeer tevreden met de kalenderfunctie.

Nogmaals mijn dank voor je medewerking.

gr.
Koen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan