Ik krijg het idee dat je het nu hebt over tabellen die je maakt omdat je meer dan 255 velden wilt voor één record, en dat je dus tegen de beperking van de tabelstructuur aanloopt. Als ik dat lees, dan denk ik uiteraard gelijk: hoe komt het dat je in één tabel meer dan 255 velden nodig hebt? Is je database dan wel goed opgezet? Ik denk dan eerlijk gezegd van niet....
Maar laten we er even vanuit gaan dat het inderdaad niet anders kan, en dat je twee tabellen nodig hebt, die je dan uiteraard met een één-op-één relatie aan elkaar hebt gekoppeld. Dan loop je tegen het volgende probleem aan: je formulier bevat in eerste instantie de velden uit tabel1. Zodra je hetzelfde formulier wilt koppelen aan tabel2, wat op zich nog wel te doen is, dan zal je formulier toch niet werken. En dat komt dan omdat je in tabel2 andere veldnamen gebruikt dan in tabel1. Het zou misschien nog met VBA wel te programmeren zijn, maar dan nog moet de structuur van tabel2 exact overeenkomen met die van tabel1. Dus de volgorde van numerieke velden, tekstvelden, datumvelden etc. moet in tabel2 hetzelfde zijn, om records goed op te kunnen slaan etc. En dat zal ongetwijfeld niet het geval zijn.
Kortom: ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de reden waarom je niet met één tabel uit de voeten kunt...