Meerdere records uit query weergeven in 1 formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bavaria

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2004
Beste,

Ik heb een query gemaakt waarmee gezocht kan worden op bepaalde gegevens (bijv. naam). Deze gegevens worden in een formulier weergegeven. Nu is het zo dat bij sommige namen meerdere records horen (door verschillende gegevens).

Is het mogelijk om een tekstvak te maken die linkt naar bijv. de tweede record uit de query in plaats van (standaard) het eerste? Hier kunnen dan per naam meerdere gegevens tegelijk weergeven worden in een formulier.

Alvast bedankt!

Gr.

ik snap de vraag niet helemaal; als je een query filtert, en je voert de query uit, dan krijg je inderdaad de eerste record te zien. Maar wat is de meerwaarde voor het formulier om het Tweede record te tonen i.p.v. het eerste?
Misschien kun je beter een doorlopend formulier gebruiken als je meerdere records tegelijk wilt kunnen bekijken uit de gefilterde query.

Een doorlopend formulier zou goed zijn maar dan worden telkens alle gegevens opnieuw weergegeven terwijl enkel de andere (niet dubbele) gegevens weergegeven hoeven te worden (dit zijn altijd dezelfde kolommen met gegevens).

Bijv. aan de bovenzijde staan alle NAW-gegevens en daaronder bijv. de bestelde producten. Bij een doorlopend formulier worden de NAW-gegevens + bestelde producten telkens overnieuw onder elkaar weergegeven. Die NAW-gegevens zijn natuurlijk maar 1 keer nodig maar de rest van het formulier zou door moeten lopen. Ik heb geprobeerd om de NAW gegevens in de koptekst te zetten maar dan krijg je geen doorlopend formulier.

Gr.

Wat ik zelf altijd doe, is de (wel verplichte, maar inderdaad niet gewenste) velden onzichtbaar te maken met Zichtbaar: Nee. Vaak heb je in een subformulier naast de gegevens die je wèl wil zien de sleutelvelden nodig waarmee je subformulier aan je hoofdformulier is gekoppeld. Deze velden moeten dus wel in de recordbron van het subformulier zitten, maar hoef je verder niet op het formulier te zetten.

Als je wilt refereren aan één van die velden, dan zet je hem wel op het subformulier, maar bijvoorbeeld achteraan, en onzichtbaar. Dit gaat bijvoorbeeld op als je op het hoofdformulier een telling wilt laten zien van het aantal records in het subformulier. Dan maak je op het hoofdformulier een tekstvak, met daarin de formule =Aantal(Forms![Subformulier].[ID]).
Nogmaals: de velden die terugkomen in het subformulier heb je vermoedelijk ook op je hoofdformulier staan, dus die kunnen altijd weg, of worden verborgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan