• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere rijen in een userform opvragen of wegschrijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

lcodee

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2006
Berichten
105
heren goedenavond,

Ik heb het volgende probleem, maar na een dag zoeken kom ik er niet uit.
Alles wat ik heb gevonden gaat uit van het veranderen van één rij

Stel je hebt een sheet met diverse rijen en kolommen waarin data is ingevoerd.

Het blad bestaat uit 50 rijen en 12 kolommen, maar kan ook meer worden

In kolom "A" zijn de namen van spelers ingevoerd.
Aangezien ze meerdere wedstrijden spelen komen ze ook meerdere malen voor
De andere kolommen geven de resultaten weer.

mijn vraag;

Is het mogelijk een userform te maken waarin de resultaten van één speler onder elkaar worden weergegeven en kunnen worden aangepast, waarna ze worden terug geschreven naar het blad?
 
Laatst bewerkt:
Waarom geen Autofilter? Waarom eigenlijk dus de omweg naar een Userform? Dat gaat alles zeker vertragen hoor.

Wigi
 
userform

Is wel waar Wigi, maar omdat er ook een redelijk aantal formules op de sheet staan wil ik niet dat de gebruiker (de andere leden van onze vereniging) direct in de sheet kan komen.
 
Is wel waar Wigi, maar omdat er ook een redelijk aantal formules op de sheet staan wil ik niet dat de gebruiker (de andere leden van onze vereniging) direct in de sheet kan komen.

Dan zou ik eerst een aantal cellen beveiligen. Pas als dat echt niet bevredigend is, dan pas een userform.
 
Autofilter

Je suggestie uitgevoerd.:thumb:

Ik heb alle cellen met formules geblokkeerd en het blad beveiligd met wachtwoord. Ze kunnen nu ook geen rijen verwijderen. Je moet echter wel voordat je beveiligd eerst het autofilter aanzetten op de specifieke kolom.

Maar aan de andere kant zou ik toch graag zo'n formulier maken om te leren hoe je omgaat met array's. Kun je me hierover adviseren?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan