• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere rijen naar kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pretendertje

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2007
Berichten
9
Hoi allemaal,

Ik ben even aan het puzzelen met meerdere rijen naar kolommen, maar helaas kom ik er niet uit.
Hopelijk dat jullie mij even kunnen helpen? :)

Als we even een kijkje nemen op mijn bestandje, probeer ik naam in cel A2 te krijgen naar C1. Mocht dit het enigste zijn dan zou het kunnen met transponeren.
Maar ik heb nu een heel waslijst (± 10k rijen), en om dat handmatig te doen ben ik nog tot in de pruimentijd bezig.

B2 → C1
B4, B5 → C3, D3
B7, B8, B9 → C6, D6, E6
etc.

Bestaat er een macro of formule hiervoor?
 

Bijlagen

  • Map1.xlsx
    8,8 KB · Weergaven: 52
Laatst bewerkt:
Zet deze in C1 en trek naar beneden:

Code:
=ALS($A1="";"";$A1)
 
Hallo Cobbe, helaas werkt dat niet.

Ik maakte ook een foutje, ipv de A cellen moet het zijn:
B2 → C1
B4, B5 → C3, D3
B7, B8, B9 → C6, D6, E6
etc.

Met jouw formule krijg ik het alleen in 1 kolom. Ik probeer meerdere rijen naar meerdere kolommen, dus bijvoorbeeld cel B4 naar C3, en cel B5 naar D3, want cel B4 en B5 horen bij B3.
 
In C1 en naar beneden kopiëren:

Code:
=ALS(A1="";B2&"";"")

In D1, naar beneden kopiëren en vervolgens zoveel kolommen naar rechts als nodig:

Code:
=ALS(C1="";"";ALS(INDEX($A:$A;1+RIJ()+KOLOM(D2)-KOLOM($C2))="";"";INDEX($B:$B;1+RIJ()+KOLOM(D2)-KOLOM($C2))))
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan