• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere rijen selecteren uit een bereik op basis van een celwaarde in dat bereik.

• Onderwerp starter Onderwerp starter MelC
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MelC

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2014
Ik zou graag uit een tabblad vol gegevens bepaalde rijen met eenzelfde waarde (bijvoorbeeld een boekhoudrekening) selecteren.

Momenteel heb ik de gegevens volgens de waarde in 2 verschillende kolommen gesorteerd, maar wil per waardecombinatie een lijst. (er zijn zo'n 20tal combinaties)

Hoe en aan de hand van welke formule maak je een lijst van rijen die aan een bepaalde voorwaarde voldoen?

Alvast bedankt!

Hi,

Wij werken graag met een voorbeeldbestandje, zodat we niet alles moeten gaan nabootsen, en dan tot de conclusie komen dat de TS toch iets anders voor ogen had.

Thx,

Joske

Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx

In het voorbeeldbestandje wil ik graag in een nieuw tabblad alle gegevens uit de rijen die als rekeningnummer 20500000 hebben en als kostenplaats F100.
Ik wil dus alle rijen die aan die voorwaarden voldoen in een lijst.

Hoi,

Misschien kan je hier wat mee: =ALS(EN(A2=20500000;D2="F100");"Ja";"Nee")

De F100 is als tekst bedoeld toch? Niet als Cel verwijzing...

Groetjes,

Giel

F100 is inderdaad als tekst bedoeld.

Deze formule helpt me echt niet verder want dan krijg ik gewoon een lijst met "Ja" en "Nee". In plaats van die ja en nee had ik graag de volledig rij waarin die celcombinatie voorkomt gekopieerd. een soort functie zoals CopyIf heb ik echter nog niet gevonden...

Dat is bijna wat ik wil bekomen. Er zijn nog twee punten te veranderen.

Nu krijg ik alle info in dezelfde cel na elkaar. Graag had ik deze in verschillende cellen gehad.

Ten tweede wil ik dit niet van een cel, maar van een volledig werkblad. Ik zou gewoon kunnen verlengen met de vulgreep, maar dan zijn er lege plaatsen wanneer de celcombinatie niet geldt. Liefst had ik bijvoorbeeld uit een lijst van 20 rijen, de 5 rijen die aan de combinatie voldoen, mooi inder elkaar zonder witregels ertussen.

Alvast bedankt voor de hulp!!

Die heb ik al, maar het moeten vaste lijsten zijn die niet gewijzigd worden als iemand aan de filter komt. Het zijn lijsten om af te drukken. Voor elke combinatie een lijst.

je kan een macro opnemen of maken die na het filteren een kopieer actie naar het andere blad uitvoert.
deze macro hang je naruurlijk aan een knop.

Aha inderdaad, das is een goeie oplossing, bedankt voor de tip!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan