• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

meerdere rijen tabbladen onder elkaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merijnbosma

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2011
Hallo,

Ik hou de urenregistratie bij op werk, en ik doe dat per project. Nu krijg ik inmiddels meer dan 15 werkbladen en ik vind het heel irritant om te scrollen met die balk.

Ik kan me herinneren gezien te hebben dat mensen in excel meerdere rijen tabbladen onder elkaar onder hun werkblad hebben staan.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit voor elkaar krijg? Of heb ik dit gedroomd :P

Alvast bedankt,

Mvg Merijn

Standaard kan dit niet.
Misschien iemand die handig is met VBA het voor elkaar kan krijgen.

Groeten marcel

Als je onderaan bij de tabbladnamen kijkt zie je helemaal links een rijtje van 4 pijltjes. Ga er eens met de muis naar toe en klik op de rechter muisknop. misschien kun je hier iets mee. Ik manoeuvreer hiermee in een map met ruim 200 werkbladen.

Hey,

bedankt allemaal.

@ Niels
kun je me wat meer uitleggen over macro's? Ik heb daar helemaal geen ervaring mee.

Grtz

Klik met rechtermuisknop op tabblad "lijst" => programmacode weergeven.
hier staat de code die aan dit blad hangt.
Als je in kolom A klik dan wordt de macro uitgevoerd en wordt het tabblad met
de naam die in de cel staat geactiveert.

Links in VBA zie je de namen van de tabbladen staan en er staat module1 onder.
Hierin staat de code die aan de knoppen hangt.

zo'n knop aanmaken is afhankelijk van je versie van excel, in excel2007 is het tabblad ontwikkelaars (deze moet je eerst aanzetten bij opties => populair).
invoegen => knop
knop tekenen
rechtermuisknop op de knop en dan macro toewijzen.

meer info:
http://gratiscursus.be/excel_2007/excelles081.htm

Niels

Deze doet hetzelfde, maar dubbel zo snel (handiger bij grotere werkbladaantallen)
Code:
Sub Bladnamen()
For Each sh In Sheets
    If sh.Name <> "lijst" Then c0 = c0 & sh.Name & "|"
  Next
  Blad2.Cells(2, 1).Resize(Sheets.Count - 1) = WorksheetFunction.Transpose(Split(c0, "|"))
End Sub

Hey Rudi,

zou je me uit kunnen leggen hoe ik die code in kan passen?

Alvast bedankt.

Groeten Merijn

Ooh ik zie het al, dit is ook met die macro's toch?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan