• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere rijen verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

cortex

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2009
Beste Experts,

Ben zeer benieuwd of jullie een oplossing kunnen bieden voor onderstaande.

Zie bijlage:
Ik wil van bijgesloten logtijden lijst in kolom <H> enkel de eerste én de laatste logtijd ( in het groen) per uitvoerder per dag laten zien. Alle tussenliggende logtijden( in het rood) moeten verwijderd worden.
Handmatig alles verwijderen is geen optie omdat deze logtijdenlijst in werkelijkheid uit meer dan 20.000 rijen bestaat.

Ben benieuwd wie dit hersenkraker kan oplossen. Eeuwige roem ligt op de loer:-)

Vriendelijke groet,
Cortex

Bijlagen

Zal niet de beste oplossing zijn, maar de kans op eeuwige roem is noooit weg.:cool:

Code:
Sub verwijderen()
Application.ScreenUpdating = False
For i = Range("A:A").SpecialCells(2).Rows.Count To 4 Step -1
n1 = Day(Cells(i, 1).Offset(0, 3).Value) & Month(Cells(i, 1).Offset(0, 3).Value) & Year(Cells(i, 1).Offset(0, 3).Value)
n2 = Day(Cells(i, 1).Offset(-1, 3).Value) & Month(Cells(i, 1).Offset(-1, 3).Value) & Year(Cells(i, 1).Offset(-1, 3).Value)
n3 = Day(Cells(i, 1).Offset(-2, 3).Value) & Month(Cells(i, 1).Offset(-2, 3).Value) & Year(Cells(i, 1).Offset(-2, 3).Value)
If Cells(i, 1).Offset(-1).Value = Cells(i, 1).Value And n1 = n2 Then
If Cells(i, 1).Offset(-2).Value = Cells(i, 1).Value And n1 = n3 Then
Cells(i, 1).Offset(-1).EntireRow.Delete
End If
End If
Next
Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Niels

Hoi Niels,

Ik ben niet zo'n Excel kenner. Klaarblijkelijk is dit een zgn Macro. Hoe gebruik ik zo'n Macro in mijn lijst?
Kun je eventueel deze Macro toepassen in mijn bijgesloten bijlage?

Alvast hartelijk dank,
Cortex

Dag Niels,

Dat ziet er interessant uit. Hoe kan ik je macro nu in mijn orginele Excel lijst gebruiken?

Alvast dank,
Cortex

Tabblad ontwikkelaars => evt. bij opties voor Excel , tab populair, tabblad ontwikkelaars op lint weergeven aanvinken.
Klik op invoegen
Bij Active-x besturingselementen, kies opdrachtknop , de linksboven uit deze selectie
Teken nu de knop op je blad
Rmuisknop programmacode weergeven
Hier plak je de macro tussen de sub & end sub (mijn sub & end sub niet mee kopiëren)
Op de ribbon klik je op ontwerpmodus.
Nu kun je op de gemaakte knop drukken.

Als je de knop wilt veranderen of verplaatsen moet je de ontwerp modus aanzetten.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uitgelegd heb anders lees ik het wel.

Niels

Hoi Niels,

Ik denk dat we er bijna zijn, maar je macro werkt niet in mijn orginele bestand. Kun je eventueel de macro herschrijven voor het nieuwe geuploade orginele bestand?

Dank dank dank..

Bijlagen

Hoi Niels,

Yessss, het werkt. Ik ben je zeer dankbaar.
Bij deze een virtuele omhelzing.
Dank voor je noeste arbeid, held!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan