Meerdere schermen 7870 CFX

Status
Niet open voor verdere reacties.

Laurensv99

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2010
Hallo mensen.
ik zit met een probleem...
ik wil graag 3 monitoren aansluiten op 2 videokaarten (2x 7870 OC) Alle 3 de monitoren wil ik HDMI en fullhd
Wat ik nu heb is 2 monitoren full HD(HDMI) en 1 Niet full HD (vga)
mijn video kaart heeft 2 minidisplay poorten 1 dvi poort en 1 hdmi poort
ik heb de connectors: DVI to Vga En Minidisplayport to HDMI
Nu stop ik alles in een videokaart En doen 2 beeldschermen het en 1 doet het niet
Als ik ze 2 in een 7870 doe en 1 in de andere 7870 dan doen ze het
maar als ik dan crossfire aanzet doen ze het niet...
Wat moet ik in de toekomst doen om 3x 1080p HDMI Screens aan te sluiten op 2x 7870 CFX?
Mvg

Kijk, het probleem is: bij CrossFire werkt maar de helft van de poorten (d.w.z. de poorten op de "dominante" kaart). Je zult dus met converters moeten werken om alles aangesloten te krijgen :/.

Oke welke poorten werken en welke niet?
Danku!

Edit: ik las je post niet goed dus het zou werken als ik 2x minidisplayport to hdmi doe en 1x gewoon hdmi op 1x7870?

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk werken alleen de poorten van de bovenste kaart...

Wel raar dat als ik crossfire aan/uit doe en de bovenste schermen allemaal in de bovenste kaart doe dat ik dan maar 2 beeldschermen kan kiezen...

Laatst bewerkt:
In CCC? Dat zijn 2 beeldschermen. Maar je hebt 3 monitoren, toch? Heb je wel op alle 3 beeld?

Als ik crossfire uit doe: Heb doe ik vga in de kaart2 en minidisplayport en hdmi in kaart 1 en werkt alles
Doe ik crossfire aan doet de onderste kaart t niet Idd
Doe ik crossfire aan en doe ik alles in de bovenste kaart staat het beeldscherm(vga) er wel Maar disabled...
en als ik hem wil enabelen moet ik een ander beeldscherm disabelen
en mn vorige post moest nier kaarten maar beeldschermen zijn ff aangepast

Edit: Zo ziet het er uit als ik CFX aan heb en alle schermen bovenin doe http://i.imgur.com/3dBcN.png

Laatst bewerkt:
Hmm, ik snap je probleem. Is de 7870 de bovenste kaart? Zorg anders dat die de bovenste kaart wordt, anders is het een beetje zonde van de snelheid :). Maar de 7870 heeft volgens mij geen VGA, of wel?
edit: verkeerd gelezen, 2 x 7870. Maar zorg dan dat degene met VGA bovenaan zit.

Laatst bewerkt:
Nee klopt 2x7870 en ik heb het geprobeert met een dvi en een Dvi to Vga Beiden werken niet
op het plaatje is het Dvi en 1x hdmi en 1x displayport to hdmi
Verder is mijn enige hoop denk ik dat ik nog een minidp to hdmi koop en er een hdmi scherm op zet...

mischien word alleen de Dvi port weg gelaten ? en het kan ook komen door de resolutie van het kleine vga scherm die niet fullhd is. wellicht werkt het wel met
eyefinity? ik ga morgen maar wat meer testen

vga werkt idd niet met eyefinity je zult een digitale signaal moeten gebruiken (displayport hdmi/dvi)

wil je van 3 schermen gebruik maken moet minstens 1 scherm aan displayport aangesloten worden

Minstens 2 denk ik? 2x displayport en 1x hdmi en het hele Dvi port (geen vga) Doet het niet
dus gewoon 2x display port en 1x hdmi denk ik...

Laatst bewerkt:
Ik had een tijdje geleden al zitten neuzen op het internet, en nu weer en ik lees dat het mogelijk zou moeten zijn om met VGA eyefinity te doen. Wel voor conversie van DVI>VGA is een DVI-I poort nodig. Ik weet niet welke er op je 7870 zitten?
En een bron: klik

tja het gaat me niet echt om dat vga aangezien de resolutie van die monitor toch niet klopt
waar het mij om gaat is dat ik in de toekomst een hdmi scherm er bij kan doen
ik test binnenkort nog even een hd monitor er bij en dan zet ik er wel bij of het is gelukt
mvg en bedankt voor alle hulp!

Wat moet ik in de toekomst doen om 3x 1080p HDMI Screens aan te sluiten op 2x 7870 CFX?

Voor die 3 toekomstige HDMI schermen heb je een dvi naar hdmi connector nodig voor je dvi poort,dan de directe aansluiting op je hdmi poort en als laatste een minidisplayport naar hdmi(die heb je al,maar moet wel een ACTIEVE zijn,een paasieve werkt niet)

De schermen die je nu gebruikt,kan je als volgt aansluiten: 1 op de dvi poort ,1 op de hdmi poort en de voor de laatste moet je een ACTIEVE displayport naar dvi,hdmi of vga adapter hebben,en alles aan je primaire kaart aansluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan