Meerdere spellen doen raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Battleboy7

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2003
Ik heb laatst een paar demo's geïnstalleerd maar die gingen een beetje trillerig, ze gingen op het ene moment op gewone snelheid en op het andere inneens wat slomer. Ik dacht dat het gewoon aan de demo's lag. Maar later kreeg ik dat ook bij The Simpsons: Hit & Run en bij Hitman 2, en die heb ik een tijd geleden wel gewoon kunnen spelen. Heeft iemand dit probleem ook en/of weet iemand ook hoe ik dit kan oplossen?

Zonder jouw pc te kennen / jouw installatie / updategedrag te kennen is het best wel lastig een oorzaak aan te wijzen.

Ik zou mij voor kunnen stellen dat je recentelijk de drivers van je videokaart hebt geupdate en dat die update niet lekker werkt op jouw videokaart. Dit is slechts een voorbeeld, zo zijn er nog meer mogelijke "oorzaken" te benoemen. Belangrijk is echter WAT jij aan je systeem hebt gewijzigd kort voor het moment dat het probleem ontstond. M.i. zijn computers redelijke "domme" machines : als jij 0,00 aan je systeem hebt veranderd, dan is er m.i. maar 1 mogelijke oorzaak en da's een virus. Als het zich bij heel erg veel of bijna alle applicaties voordoet, zou je ook nog heel voorzichtig aan een hardwarematig defectje van bijvoorbeeld het koelertje van de videokaart kunnen denken.

Mijn computer is een tijdje geleden gecrasht en daarom heb ik de hele pc opniew geïnstalleerd. Ik heb daarna alle nieuwste drivers en updates gedownload dus ik weet echt niet waar het aan kan liggen. En de videokaart, daar heb ik de laatste tijd niet meer aangezeten.

aha,
we komen wat verder.............

als je 'm helemaal opnieuw hebt geinstalleerd dan is de oorzaak ongetwijfeld een "vergeten" progje / drivertje of zo.............

Denk bijvoorbeeld eens aan de laatste versie van DirectX, of aan de talloze updates van Mircosoft waarvan er ongetwijfeld ergens 1 wat met de beeldweergave te maken zal hebben.

Je schreef in je vorige bericht dat je alle nieuwste updates en drivers hebt gedownload / geinstalleerd, maar is dat echt zo, ik bedoel, is het niet mogelijk dat je een mobodriver (ik denk als voorbeeld aan de Via4in1) bent vergeten ? (Uiteraard afhankelijk van de chipset......)

Hoe is het met het wisselbestand...... wordt het virtuele geheugen door Windows beheerd ? Stel het minimum aantal MB'tjes eens in op 1,5x van het aanwezige fysieje geheugen en het maximum aantal MB'tjes eveneens op 1,5x keer het fysiek aanwezige geheugen.

Hoe zit 't met de beeldinstellingen : resolutie / verversingsrate etc. etc. zijn die allemaal optimaal voor je huidige monitor, of staat er als monitor een "standaard monitor" met dientengevolge standaard waarden................

Dit zijn zomaar wat voorbeeldjes van dingen die mogelijk nog niet (goed) geregeld zijn na een herinstallatie.

Misschien dat andere lezers nog meer opties weten ?

Ik heb volgens mij echt alle nieuwste drivers, updates gedownload. Maar ik kan er wel een vergeten zijn ik zal een gaan kijke.:)

Ik heb echt alle drivers en zo geïnstalleerd. Maar ook al had ik dat niet gedaan dan zou het spel toch niet zo raar doen dan zou ik het tog niet kunne opstarte of zo...

heb jij toevallig een Amd machine met een Viachip aan boord ?

Dan is het niet uit te sluiten dat je de via4in1 drivers vergeten bent......., of niet ?

Ik ben naar zo'n site gegaan en daar kijkt hij wat voor updates ik allemaal nodig heb.
Ik heb nou alle updates geïnstalleerd die hij zei en nou doet ie het:D:D

Toch bedankt Pasja

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan