• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere standaard opmaak van een tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

tvdree

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2012
Beste forum gebruikers

Voor de planning van onze fabriek gebruiken we één tabel waar de productie en de werkvoorbereiding samen in werken.
een nadeel is dat we niet tegelijk in deze planning kunnen werken en dat ze allebei hun informatie vinden door cellen te filteren en kolommen zichtbaar maken of verbergen.
Ik zou het geheel graag gebruiksvriendelijker maken door van dezelfde tabel twee of meer "standaard" velden te maken.
Ik heb een simpel voorbeeld bijgevoegd

Weet iemand of dit kan?

Groetjes Theo

Bijlagen

Dat kun je bijvoorbeeld doen met een lijstje op Blad2 van userids (kolom A) en afdeling (kolom B) met bijbehorende VBA bij het openen van het bestand:
Code:
Private Sub Workbook_Open()

Dim strFilter As String

On Error GoTo ErrHandler
    strFilter = Application.VLookup(Environ("UserName"), Sheet2.Range("A:B"), 2, 0)
    Sheet1.ListObjects("Tabel2").Range.AutoFilter Field:=3, Criteria1:=strFilter

ErrHandler:

End Sub

Als alternatief voor het gebruik van userids zou je ook een andere environment variabele kunnen gebruiken, zoals bijvoorbeeld COMPUTERNAME.

Laatst bewerkt:
Hoi Marcel,

bedankt voor je reactie,
Ik heb het geprobeerd te begrijpen maar dit is voor mij abra kadabra.
Ik had zelf ook nog even verder gepuzzeld en kwam er achter dat je het ook kan doen met aangepaste weergave onder Beeld. maar dat werkt dan niet met een tabel.

groetjes Theo

Hier is het bestandje. De VBA-code kun je zien met Alt+F11 - selecteer in het lijstje links "ThisWorkbook" - F7.
Op Blad2 staat mijn userid en afdeling.

Bijlagen

De optie waarbij meerdere mensen tegelijk in één Excel bestand kunnen werken is zeer onbetrouwbaar, daar is Excel eigenlijk helemaal niet geschikt voor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan