• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere tabbladen uit meerdere xls-files samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

katrien69

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 dec 2010
Hallo,
ik heb hier 12 xls-files waarin alle medewerkers per file (= maand van het jaar) een tab op hun naam hebben om hun tijd te registreren met een 10-tal parameters.
we dienen deze files samen te gooien om een overzicht per jaar te krijgen.

kan iemand me een manier aanreiken waardoor ik vermijd dat ik elke tab van elke xls-file moeten cutten en pasten (het gaat om ca. 150 tabbladden verspreid over de 12 files) en ik op deze manier pivottable kan trekken op het gehele jaar.

alvast bedankt!
Katrien

er bestaat een truuk om gegevens die over verschillende tabbladen van eenzelfde werkmap staan samen te voegen in 1 draaitabel zonder die gegevens te moeten kopieren en plakken. Daar bestaat een mooi stukje vba over. Wat jij vraagt is meerdere tabbladen en meerdere werkmappen. Dat is een niveau te hoog gegrepen om het zonder knippen en plakken te doen. Dus het gemakkelijkst is dat VBA alle werkbladen opent, alle gegevens kopieert en plakt in een nieuw tabblad, de bronmappen weer sluit en de draaitabel daarna zijn werk laat doen. Dus is de vraag eigenlijk weer gereduceerd tot hoe verzamel ik die gegevens naar 1 werkblad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan