Meerdere tabellen exporteren naar excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fran78

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 okt 2013
Berichten
1
Ik heb in access (v2007) een 50-tal tabellen die ik op regelmatige basis zou willen exporteren naar excel.
Het lukt me om de tabellen één voor één te exporteren en deze afzonderlijke exports op te slaan.Om deze tabellen te exporteren, moet ik elke opgeslagen export-task opnieuw laten draaien.
Ik vroeg me af of het niet mogelijk is om deze export-taken te groeperen in een macro, zodat ik slechts 1 keer op run moet klikken ipv 50 keer?
Ik probeerde reeds de macro 'exportwithformatting', maar krijg steeds een foutmelding? In de vorige access-versie bestond 'transferspreadsheet', ik ben op zoek naar een gelijkaardige functie.
Dankjewel!
 
Die is er nog steeds. Overigens zou ik dat soort dingen gewoon met VBA doen, en met een zo groot mogelijke boog om macro's heenlopen...
 
Voorbeeldregel in VBA voor export Access tabel naar Excel

Hoi,

Wellicht helpt een enkele voorbeeldregel betreffende VBA code je nog wat extra op weg :

Code:
DoCmd.TransferSpreadsheet acExport, acSpreadsheetTypeExcel5, "tblArtikel", CurrentProject.Path & "\Artikel.xls", True

Hierbij zou de Access tabel genaamd tblArtikel worden geëxporteerd als een Excel bestand met de naam Artikel.xls
Dat Excel bestand komt te staan in het pad van de access applicatie ( CurrentProject.Path \ ).

Hopend dat je d'r wat aan hebt !

Mvg,

Hans
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan