• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Meerdere tabellen met data naar één tabel sorteren

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

qwerty0

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2016
Office versie
2021
Beste,

In bijlage heb ik 3 tabellen (in groen) waarin ik verschillende datums (door elkaar) heb staan met daarachter verschillende bedragen en codes.
Nu wil ik deze tabellen met één formule graag in één tabel krijgen met alle data op volgorde.
In het voorbeeld in blauw hoe het resultaat er uit zou moeten zien.
In geel heb ik al een eerste opzet met een formule maar nu wil ik dus graag meerdere tabellen op kunnen zoeken in deze enkele formule. In de uiteindelijke tabel (in geel) zouden alle datums van oud naar nieuw gerangschikt moeten worden.
En er zou later ook nog data toegevoegd moeten kunnen worden. De verwijzing naar de tabellen hebben dus ook in eerste instantie lege cellen die de formule zou moeten negeren.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
PHP:
=SORT(VSTACK(A3:C5;E3:G7;I3:K6))
Probeer het hier eens mee
vertaling in nl is denk ik
PHP:
=sorteren(vert.stapelen(A3:C5;E3:G7;I3:K6))

Hoi Willem,

Die geeft foutmelding #NAAM?

Laatst bewerkt:
Vert.stapelen herkent mijn versie niet. Zo te zien werkt die alleen in 365 :(

Misschien nog een andere methode die werkt in 2021?

Jammer dat het niet werkt voor je. Een ander oplossing is misschien VBA maar dat is niet iets wat ik beheers.

Hoi Peter,

Dat ziet er goed uit maar ik heb nooit met Query's gewerkt. En ik moet dit naar verschillende Excel sheets zien te exporteren wat me niet lukt

Wat dien je naar verschillende excel sheets te exporteren?
ik heb nooit met Query's gewerkt
Het is specifiek "Power Query". Query's e.d. worden gebruikt in Acces

De sheet die ik had bijgevoegd is enkel een voorbeeld bestand. Ik heb meerdere (verschillende) sheets waarin ik meerdere tabellen wil samenvoegen naar één tabel. En de data van deze tabellen worden ook in alle sheets periodiek aangevuld. Dat aanvullen werkt goed met het vernieuwen met Power Query maar ik weet niet hoe ik Power Query in al deze sheets ingebouwd krijg.

Je dacht "Ik maak mij er gemakkelijk vanaf en we zien dan wel".
hier een oplossing met vba dus eerst opslaan als xlsm.

Het veranderen van blad zal je zelf wel kunnen aanpassen denk ik. anders zal je de moeite moeten doen om een beter bestand te plaatsen.

Bijlagen

@qwerty0
Zet alle werkbladen in een map.
Verwijs met een "lege" query naar deze map.
Dit kan een handleiding zijn
Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.

Laatst bewerkt:
@Emiel. Dank voor de VBA. Dit ga ik verder uitwerken
@peter. Dank voor de handleiding. Hier ga ik eens goed induiken

Bedankt voor de voorbeelden Peter. Dit is zeker interessant en ga ik me verder in verdiepen.
Voor nu heb ik de code van Emiel wat aangepast en toegepast in de sheets

Maak van iedere tabel een dynamische tabel (listobject)
En gebruik vooral inspringen in VBA-code

Dan volstaat:
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
  Cells(1, 14).CurrentRegion.Offset(1).ClearContents

For Each it In ListObjects
    it.DataBodyRange.Copy Cells(Rows.Count, 14).End(xlUp).Offset(1)
  Next

Cells(1, 14).CurrentRegion.Sort Cells(1, 14), , , , , , , True
End Sub

Terug
Bovenaan Onderaan