• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

meerdere tabs in formule plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

domigoldwingdrive

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2022
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
microsoft 365
In exel heb ik een formule staan namelijk deze =AANTAL.ALS('2021'!$R:$R;"1eQSL") waarin de tab "2021" word vermeld om iedre cel met 1EQSL op te tellen in de tab "samenvatting" Nu wil ik de tabs 2022,2023 en 2024 eraan toevoegen maar dit lukt me niet echt heb iedere keer een foutcode .

Alsook wil ik de formule doortrekken in de tab samenvatting zo voor 352 lijnen onder elkaar , maar als ik dit doe dan krijg ik iedere keer de code met "1EQSL" erin te zien terwijl dit moet optellen naar "2EQSL" de cel onder de eerste enz...

Kan iemand me daarmee helpen aub
Bestand is toegevoegd

alvast mijn dank Domi

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Er is geen bestand bijgevoegd :confused:

oeps dat had ik gedaan even opnieuw dan
moet dat leeg zijn misschien

Misschien.
Code:
=AANTAL.ALS('2021'!R:R;"1EQSL")+AANTAL.ALS('2022'!R:R;"1EQSL")+AANTAL.ALS('2023'!R:R;"1EQSL")+AANTAL.ALS('2024'!R:R;"1EQSL")

Of als je Office 365 hebt

PHP:
=SUM(--(VSTACK('2021:2024'!R1:R1000)="1EQSL"))

Of in oudere versies (mogelijk afsluiten met control shift enter (matrix)

PHP:
=SUMPRODUCT(COUNTIF(INDIRECT("'"&ROW(2021:2024) &"'!R1:R1000");"1EQSL"))

Ik werk met Microsoft 365, de code van Jverkerk lijkt te werken wazarvoor dank maar dacht ook da het korter kon maar alez als het maar werkt he .
Nu is ook nog de vraag kan ik de code doortrekken naar onderliggende cellen maar dat de 1 iedere keer optelt , want als ik ze nu doortrekt naar onderen blijft het de indentieke code te zijn en blijft de 1EQSL staan in ieder vakje , als ik dit handmatig moet aanpassen voor 352 lijnen maal4 keer in 1 code ben ik een tijdjer bezig zeg maar
Alvast al bedankt voor de antwoorden

PHP:
=SOM(--(VERT.STAPELEN('2021:2024'!$R$1:$R$1000)=X4&"EQSL"))

Whoow super nu ben ik een heel eind vooruit bedankt Jec code werkt perfect , ga er even mee aan de slag en ik zie wel of ik nog op onduidelijkheden bots, de vorige codes lijken niet te werken alleen de eerste van Jverkerk deed het wel , iedereen bedankt , ik roep hier wel indien nodig .

Heb dus met die codes proberen te werken nu heb ik alle kolommen in orde uitgezonderd 1tje die nie lukt .
Als ik die code gebruik werkt het wel.
Code:
=AANTAL.ALS('2021'!B:B;"1")+AANTAL.ALS('2022'!B:B;"1")+AANTAL.ALS('2023'!B:B;"1")+AANTAL.ALS('2024'!B:B;"1")
Gebruik ik deze code werkt het niet .
Code:
=SOM(--(VERT.STAPELEN('2021:2024'!$B$1:$B$1000)=X4&"1"))

Als ik die laatste code gebruik met letters zoals AT in plaats van cijfers in kolom B dan werkt het wel?

Laatst bewerkt:
Intussen is alles gelukt waarvoor iedereen dank, enkel nog 1 ding die me niet lukt .

ik wil namelijk als n een cel waarin de tekst AT of RC voorkomt (14AT101 of 14RC101)dat de cellen ernaast van B tot K een kleurtje krijgen .
Vanalles al geprobeerd met de voorwaardelijke opmaak maar lijkt me niet te lukken .
voorbeeldje op de TAB 2021 hoe ik het graag zou hebben .

Bijlagen

Dank u wel deze werkt inderdaad maar enkel tot 9AT en 9RC die zou moeten kunnen van 1 tot 352AT105 of 250RC125 zeg maar iets he .

Kun je zelf uitbreiden, ga op de cellen staan, voorwaardelijke opmaak, selectie en dan kun je zien hoe groot het gebied is.

ok het gaat niet over het gebied wel over de ingave van de getallen in de cellen , het gebied is al uitgebreid tot 1000 rijen , maar als je 10at bv intikt kleurt het niet enkel tot 9AT, sorry voor mijn gezaag hoor ahhaha maar ben zelf wel een leek in excel als het over formules enzo gaat , heb al veel zelf gevonden maar sommige dingen lukken echt niet .
Die formules ga ik even goed moeten kunnen bekijken en studeren want snap er niks vanaan lol.

Bedankt hoor jullie zijn echt kraks ; super dat je dit alles zo kunt , das leuk.
Van mij mag er slotje op nu is alles in orde thx

Ik weet niet wat de bedoeling is en wat voor gegevens er in komen met die tabbladen maar ik zou er een echte tabel van maken dan neemt hij de opmaak mee als je de tabel uitbreid.

De bedoeling is de gegevens in te vullen als een soort logboek van een radioamateur en te kijken welke landen er zijn gewerkt , het bijhouden van kaarten zijn verstuurd en of ontvangen , hoeveel AT en RC stations er gerwerkt zijn een ganse boel gegevens dus .

Wat bedoel je precies met een tabel , dit is ieder jaar anders he , iedere keer ik een station werk word dit in de log geschreven en dus ook om te zien of ik die al he gewerkt of niet enz...., er is iedere keer een TAB per jaartal en de samenvatting.

Groetjes Domi

Ik heb het met tabellen gemaakt, kijk maar of je het wat vind.
Een vereiste is, een tabel houd niet van lege rijen!
Kopnamen moet je zelf invullen.
Als je per ongeluk kleine letters invoert AT at dan kleurt hij ook.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan