• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

meerdere tabs in formule plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Veel verschil zie iok er nie echt in enkel de kolommen dan bovenaan uiteraard, Leg eens uit wat er daar dan beter aan is want er is meer dan alleen dit in het document he , ik kan het volledige document niet sturen is veel te greoot ook niet in zipfile om het eens volledig te zien .

Er is wel degelijk een heel groot verschil.
1- de rijen die je toevoegt nemen automatisch de opmaak mee, als het geen tabel is moet je dat iedere keer aanpassen.
2-uitleg in bestand
3- gegevens kun je makkelijk sorteren, eventueel een slicer invoegen om het makkelijk te maken.

Bijlagen

Dank u voor al uw werk voor mij , zal het eens goed doornemen en dan proberen om te zetten naar een tabel, als het me lukt lol.
Eerst moeten alle codes juist zijn want ik stoot weer op een fout . de namen in kolom B met AT in en RC moeten ook wordsen opgeteld in de tab samenvatting , aantal gewerkte AT en RC, dit zijn 2 apparte cellen .

Nu heb ik deze code erin staan maar die werkt maar enkel met de tekst AT niet met 14AT102 bv .

Code:
=SOM(--(VERT.STAPELEN('2021:2027'!$C$1:$C$1000)="AT"))

Deze zoekt naar AT

PHP:
=SOM(--(ISGETAL(VIND.SPEC("AT";VERT.STAPELEN('2021:2027'!$B$1:$B$1000)))))

Deze geeft AT als RC

PHP:
=LET(z;VERT.STAPELEN('2021:2027'!$B$1:$B$1000);c;{"AT"\"RC"};VERT.STAPELEN(c;BYCOL(--ISGETAL(VIND.SPEC(c;z));LAMBDA(a;SOM(a)))))

Laatst bewerkt:
Hier ook nog eentje zonder lambda met dezelfde output

PHP:
=LET(c;{"AT"\"RC"};z;--TRANSPONEREN(ISGETAL(VIND.SPEC(c;VERT.STAPELEN('2021:2027'!B1:B1000))));VERT.STAPELEN(c;TRANSPONEREN(PRODUCTMAT(z;REEKS(KOLOMMEN(z);;;0)))))

@JEC.
Hoe krijg je het voor elkaar.
Ik probeer het ook wel eens maar raak op een gegeven moment in de war.
Te weinig ervaring en zo kan het ook.

:)
Als je begint met bvb deze formule: VERT.STAPELEN('2021:2027'!B1:B1000) krijg je een bereik terug.
Ik zou dan voortborduren op dat bereik met de volgende functie. Daar komt vervolgens weer een bereik uit. Ga vervolgens weer verder met de volgende functie net zolang totdat je op de gewenste uitkomst komt.

Zo heb je allemaal verwijzingen naar bereiken(eigenlijk eigen formules) welke je daarna in één formule kunt gieten.
Misschien dat je dat al doet hoor maar dan zie je eigenlijk wat iedere formule doet.

Uiteindelijk heb je dat niet meer nodig en zul je alles direct uit kunnen typen vanuit de LET functie. ;)

Hoe doen jullie dit toch daar geraak ik niet meer aan uit man man , is allemaal chinees voor mij , wil het wel kunnen maar likt me toch niet makkelijk ga de codes even proberen hopelijk lukt het mij

En terug stoot ik op een probleem, we zijn er bijna maar blijkbaar nog niet helemaal.
Ik heb nu de codes overal ingezet maar enkel nog 1 probleem voor de moment is met volgende code.
als ik dan 14AT102 bv inzet dan kleurt alles inderdaad blauw , Maar als ik bv 14PAT102 inzet of MAT of AAT het blijft ook blauw kleuren dus zou het enkel en alleen maar specifiek AT mogen zijn .erstaat nogtrhans "AT" dus zou moeten gaan denkn ik maar niet dus .

PHP:
=EN(DEEL($B3;VIND.ALLES("AT";$B2);2);2)

Misschien dat @JEC. daar nog een goede voor heeft.
Of het zou met VBA moeten.

Deze bvb

PHP:
=OF(MAX(--ISGETAL(VIND.SPEC(REEKS(10;;0)&"AT";B2)));B2="AT")

Dank u Jec ik ga er morgen mee aan de slag .Groetjes iedereen Domi

Deze bvb

PHP:
=OF(MAX(--ISGETAL(VIND.SPEC(REEKS(10;;0)&"AT";B2)));B2="AT")
Code werkt en doet wat ze moet doen enkel is er nu maar 1 vakje blauw en dat is B ervoor was het blauw tot en met J .In pricipe is het ook goed maar had het liever toch anders gezien . alvast al dank voor je code .

Je moet een $ teken voor de $B2 zetten.

Alles lijkt nu ongeveer opgelost te zijn enkel heb ik deze nog die werkt maar ik wil ze ook hebben zodat ik ze kan doortrekken naar onderen zonder weer alle nummers te hoeven intikken dus 1ste cel =1 tweede cel=2 dan heb ik alles voor elkaar .Het lukt me maar nniet die codes aan te passen man wat is dit toch ingewikkeld voor een leek als ik, zonder jullie kreeg ik dit nooit voor mekaar.

Code:
=SOM(--(VERT.STAPELEN('2021:2027'!$S$1:$S$1000)=1))

Voor welke cel is dat, en wat staat er in S1:S1000
=SOM(--(VERT.STAPELEN('2021:2027'!$S$1:$S$1000)=1))
Als je voorwaardelijke opmaak in $B1 begint, anders slaat hij een regel over.
Code:
=OF(MAX(--ISGETAL(VIND.SPEC(REEKS(10;;0)&"AT";$B1)));@B1="AT")

het begint in cel S4 en in de cellen S4 tot S1000 staan getallen van 1 tot 352.
Het is eindelijk de bedoeling om de landen te tellen die ik heb gewerkt eindelijk zou je moeten kunnen iedere keer de landnrs uit de eerste kolom uit de calsing halen maar dat kan niet denk ik bv 1ste kolom B staat 14at123 = landnr 14 = frankrijk eronderstaat bv 19rc258=landnr 19 is nederland en zo wil ik die tellen in de kolom in de samenvatting om te zien hoeveel landen en hoeveel stations per land ik heb gewerkt, dus in de samenvatting kolom Z bij prefix nr 1, alle 1tjes samengeteld uit alle tabs uit kolom S, bij prefix 2 alle 2tjes en zo verder ...
Het is allemaal nie simpel, maar om het mij makkelijker te maken heb ik in iedere tab dus van tab 2001 tot 2007 een kolom toegevoeg S dus waarin de landnrs nog eens appart ingezet zijn dus van 1 tot 352 en deze code verwijsd nu daarnaar om deze dus te tellen en in de samenvatting kolom Z te plaatsen.
Als ik nu de code plaats die je met net gaf komt er in de kolom in de samenvatting onwaar te staan ipv het getal hoeveel keer ik het land gewerkt heb .

Je zei me dus om deze om te zetten naar tabellen kun je me beetje uitleggen hoe dit precies in zijn werk gaat dan kan ik dit ook doen dan is alles in orde en bruikbaar voor het nnieuwe jaar. groetjes Domi

PS voorbeeld in Tab2021

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik zou het hele bestand wel eens willen zien.

Dat mag je van mij zien hoor maar kan het hier niet versturen is 6076kb groot

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan