• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere tabs samenvoegen tot één tab op basis van één gelijke noemer

Status
Niet open voor verdere reacties.

TeunJacobs

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jul 2019
Goedemorgen allen,

In bijgaande bijlage zit een voorbeeld Excel toegevoegd.
Wat ik in deze Excel file heb is één tab met producten, één met product links en één met verpakkingseenheden.
Nu wil ik graag van al deze tabs één tab maken, zodat je een platte data structuur krijgt.

In de eerste kolom van alle tabs vind je het productnummer, deze kan steeds worden gelinkt aan het productnummer in kolom A van de eerste tab.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij de andere velden ook toevoegt in deze Excel, zie voorbeeld DOEL.
Ik heb bijvoorbeeld de formule =INDEX(Product_Links!B:B;VERGELIJKEN(A2;Product_Links!A:A;0)) gebruikt maar daarin voegt hij slechts de eerste waarde uit de tabs toe.
Echter kan een product natuurlijk meerdere product links of verpakkingseenheden bevatten dus wil ik dat hij automatisch een tweede regel(of meer) aanmaakt indien dit het geval is.

Hopelijk kan iemand van jullie mij hierbij helpen :)

Bijlagen

Teun,

Is het moederbestand een steeds wisselende dataset, bestaande uit de 3 door jou benoemde werkbladen, die je bijvoorbeeld 1x per week inleest in het door jou bedoelde werkblad DOEL?

hoe kan je te weten komen welke verpakkingseenheid bij welke nummer hoort?

@severijns - nee, het betreft hier een eenmalige export uit een web applicatie.
@emields - kolom A in tabblad "Producten" geeft het productnummer aan, kolom A in tabblad ProductVerpakkingeenheid geeft ook het productnummer aan - zo kun je ze joinen (geeft dit antwoord op je vraag?).

Teun,

Sorry dat het even duurde maar ik moet tijdelijk even mijn prioriteiten verleggen.
Er zijn wat dingen in de privésfeer die mijn aandacht vragen.
Wellicht dat een ander deze vraag voor je kan beantwoorden.
Ik kijk over een week of 3 nog wel even hoe het er voor staat.
Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan