• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

meerdere teksten uit verschillende ALS formules weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flightcase

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2013
beste,

ik weet hoe met mbv de ALS formule tekst moet laten verschijnen in een cel, maar ik vermoed dat er ook een manier moet zijn om 1 zelfde cel zodanig te splitten dat er verschillende teksten in 1 cel kan verschijnen.
Ik zou ook alle formules in 1 zelfde cel willen uitvoeren opdat ik slechts 1 cel gebruik om alle mogelijke testmeldingen in 1 cel heb staan.

tevens heb ik nog 1 probleem voor WAARDE 4 waarin in de cel. Daarom laat ik graag deze 2 gevallen bijeen.
wanneer de laagste waarde zich niet op de laagste cel bevind zou hier een melding van dienen te verschijnen.

bijkomende hulp is vereist..
Alvast erg bedank voor degene die dit probleem even ten harte willen nemen.

laat mij aub weten of er onduidelijkheden zijn.

ik sta U graag te woord.

Bekijk bijlage autotekst - kopie.xlsx

Flightcase

Voor wat betreft de klienste waare uit kolom L de volgende 2 formules :

Code:
=MIN($L:$L)*-1

Code:
=KLEINSTE($L:$L;1)*-1

Beide resulteren in -4.73

Flightcase,

De ander vraag roept nog meer vragen op.
Wat als A5 iets anders bevat als "Niets"?
Wat als B5 iets anders bevat als 1 ?

Wat bedoel je met : Als de laagste waarde zich niet op de laagste cel bevind

En als laatste : Als celD20>(B12*B13);"waarde 5 te hoog" invullen
Cel D20 is leeg ?
wat als cel D20 < of = is aan B12*B13

Succes

Bedankt voor de tip Gelens!
wel, Wat ik bedoel als de laagste waarde zich niet op de laagste cel bevind : is bvb als er bvb 210 regels gebruikt worden om de diepte te berekenen en de waarde bvb -4,73 bevind op de bvb 190ste regel, dan staat deze maat niet op de laagste regel, anders zou deze op regel 210 dienen te staan.

als er andere waarden dan de gezochte meldingsgetallen ingevuld worden dan mag er "" ingevuld, maw niets.

met het volgende bedoel ik:
Als celD20>(B12*B13);"waarde 5 te hoog" invullen

hier moest ik refereren naar CEL D5, dat is een foutje van mij.
als cel celD5>(B12*B13);"
als de waarde 20> 16 dan "waarde te hoog" invullen, anders "" invullen of niets maw.

ik zou enkel alarm meldingen willen melden. Als de waarden anders zijn dat de gezochte waarden, steeds niets invullen.

hopelijk heb ik mij wat beetje duidelijk kunnen maken. Als er nog onduidelijkheden zijn verneem ik het graag.

Alsvast bedankt Gelens!

hopelijk haal jij me uit mijn droom :-)

Flightcase,

Het heeft even geduurd maar ik hoop dat het voldoet aan jouw wensen.
Code:
=ALS(A5="Niets";"Waarde 1 = niets;";"")&ALS(B5=1;" Waarde 2 ontbreekt ;";"")&ALS(INDIRECT("l"&AANTALARG($L:$L)+3)<>MIN($L:$L);" let op laagste waarde ;";"")&ALS(D5>(B12*B13);" waarde 5 te hoog";"")

Bijlagen

Gerard. Ik denk dat dit er zeer goed uitziet! Ik ga het asap eens uittesten. Alvast bedankt voor de hint! Weer iets bijgeleerd :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan